شناسه خبر : 38980

اختصاصی چابک آنلاین ؛

مصرف قیر در صنعت ساختمان از راهسازی جاماند

مصرف قیر در صنعت ساختمان از راهسازی جاماند

مشاور انجمن صنفی قیر کشوراعلام کرد که در حال حاضر، تولید و تجارت برخی از محصولات با نظر به شرایط اقتصادی با محدودیت روبرو بوده ، اما تولید قیر به دلیل لزوم کارایی مانند محصولات دیگر آنچنان در شرایط رکودی قرارنگرفته و تولیدکنندگان این حوزه مانند روال سابق، مشغول فعالیت هستند.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "حسن تاجیک" در گفت و گو با چابک آنلاین با اشاره به اینکه قیر یکی از محصولات مهم و کاربردی در توسعه راه سازی است، بیان کرد: استفاده از قیر در صنعت ساخت و ساز، بسیار مهم بوده  اما مصرف و حجم این محصول در صنعت ساختمان به نسبت راه و شهرسازی بسیار پایین است. 

به گفته وی، هر یک کیلومتر جاده به عرض 11.5 متر، حدود 20 تن قیر نیاز دارد. 

تاجیک، افزود که  در حال حاضر به دلیل عدم نقدینگی، استفاده از قیر در راه های فرودگاهی، کاهش داشته است.

وی اظهار کرد که قیر، همواره محصولی بوده  که علاوه بر سختی های بسیار، هزینه های بالایی نیز برای تولیدکنندگان به دنبال دارد.

مشاور انجمن صنفی قیر کشور با بیان اینکه قیر، با قیمت کم و به راحتی در  دسترس خریداران دارد، تصریح کرد: تولید قیر در ایران معمولا بین 6 تا 6.5میلیون تن در سال است که از این حجم معمولا 2.5 میلیون تن، صرف مصارف داخلی می شود.

تاجیک با بیان اینکه تا کنون هیچ شرکتی از انجمن صنفی قیر خارج نشده است، گفت: در حال حاضراعضای انجمن صنفی قیر کشور، حدود 80 تولیدکننده است که از این تعداد 60 شرکت فعال است، بنابراین با وجود تمام سختی های صنعت تولید قیر، جالب است  که ورودی و جذب شرکت ها به فعالیت در این حوزه همچنان افزایشی است. 

وی با اشاره به اینکه امروزه دیجیتالی شدن کسب و کارها عامل مهمی برای رونق تولیدهاست، افزود: دیجیتالی شدن امور بر صنعت قیر نیز تاثیر به سزایی گذاشته و موجب پیشرفت روش های تولید قیردر کشورشده است.

 

ارسال نظر