شناسه خبر : 39485

گام اول برای برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداشته‌ شد

گام اول برای برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداشته‌ شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تأمین زیرساخت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و انعقاد قراردادهای لازم با شرکت‌های سازنده خودرو و موتورسیکلت برای تأمین اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی در سال آینده خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محسن هرمزی با اعلام اینکه با همکاری دولت، گام اول را برای برقی کردن وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداشته‌ایم، افزود: تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شهرداری تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در خصوص برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران امضاء شده و اخیراً هم با وزیر صمت، مفاد تفاهم‌نامه مذکور را برای انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین به‌ موقع اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، مورد بازخوانی و بررسی قرار دادیم. 

وی با اشاره به اینکه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به‌طور مشخص در سه حوزه اتوبوس، تاکسی و موتورسیلکت، پیگیری می‌شود، اظهار کرد: زیرساخت‌های برقی‌سازی را با حمایت خوب دولت و همکاری وزارت نیرو و وزارت صمت آماده کرده‌ و امیدواریم سال آینده بتوانیم بخشی از ناوگان را برقی کنیم و عملاً گام نخست را در مسیر برقی‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت برداریم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص جزییات این قراردادها توضیح داد: برای تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در قالب انعقاد قراردادهای جداگانه اقدام کرده‌ایم، ضمن اینکه برای تأمین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز در قالب دو قرارداد اقدام کرده‌ و به دنبال انعقاد قرارداد دیگری برای تأمین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز هستیم. 

، هرمزی در خاتمه خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضاء شده، وزارت نیرو در زمینه تأمین زیرساخت و وزارت صمت در زمینه ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با مدیریت شهری همکاری خواهند داشت.

 

ارسال نظر