شناسه خبر : 46828

انتشار مدل‌های هوش مصنوعی Claude ۳ از سوی آنتروپیک

انتشار مدل‌های هوش مصنوعی Claude 3 از سوی آنتروپیک

شرکت آنتروپیک، استارت‌آپ تحت حمایت گوگل و آمازون، روز دوشنبه مجموعه‌ای از مدل‌های جدید هوش مصنوعی را با عنوان «Claude ۳» معرفی کرد که تازه‌ترین محصولات این شرکت در رقابت بی‌وقفه شرکت‌های فناوری برای توسعه هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام این استارت‌آپ، مدل «Claude 3 Opus»، در آزمون‌های مختلف عملکردی به مراتب بهتر از مدل‌های «GPT ۴» متعلق به شرکت «OpenAI» و «Gemini 1.0 Ultra» مدل اختصاصی شرکت گوگل داشته است.

به عقیده کارشناسان، انتشار این خبر نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها در حال رقابت برای کسب برتری در عملکرد هوش مصنوعی هستند. این در حالی که است که مشتریان تجاری هنوز در تلاش برای آشنایی با نحوه استفاده از چنین فناوری‌هایی هستند.

دنیلا آمودی، رئیس شرکت آنتروپیک گفت که مشتریان در صورت نیاز به وظایف شناختی پیچیده مانند تحلیل‌های مالی، با وجود قیمت بالاتر از «Claude 3 Opus» استفاده می‌کنند.

شرکت آنتروپیک همچنین اعلام کرد که «Claude 3» اولین مجموعه هوش مصنوعی چند وجهی آن است. این بدان معناست که مانند برخی دیگر از مدل‌های رقیب، هوش مصنوعی این شرکت نیز می‌تواند به پرسش‌های متنی و تصویری پاسخ دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مدل‌های مذکور از طریق پلتفرم‌های ابری آمازون و گوگل در دسترس خواهند بود و دسترسی به آن‌ها مستقیماً در ۱۵۹ کشور امکان‌پذیر است.

ارسال نظر