شناسه خبر : 43690

«اسنپ‌چت» ابزارهای جدید کنترلی برای والدین ارائه کرد

«اسنپ‌چت» ابزارهای جدید کنترلی برای والدین ارائه کرد

شرکت «اسنپ» که شرکت مادر «اسنپ‌چت» به شمار می‌رود، اعلام کرد که ویژگی‌های «مرکز خانواده» این پلتفرم را گسترش می‌دهد تا والدین ابزارهای بیشتری برای نظارت و کنترل ایمنی آنلاین کودکان داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «مرکز خانواده» که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد به والدین اجازه می دهد تا ببینند فرزندان نوجوان آنها در اسنپ‌چت با چه کسانی گفتگو می‌کنند، کنترل‌هایی بر محتوا اعمال کنند و هرگونه نگرانی را بطور محرمانه گزارش کنند.

ویژگی‌های جدید که قرار است در هفته‌های آینده رونمایی شوند به والدین اجازه می دهد تا «استوری»، تنظیمات تماس و موقعیت مکانی کودکانشان را مشاهده کنند. برای مثال قادر خواهند بود ببینند که آیا کودک آنها انتخاب کرده که یک استوری را با همه دوستان یا گروه کوچکتری از دوستان به اشتراک بگذارد یا نه.

آنها همچنین می توانند ببینند که آیا کودک انتخاب کرده که پیام‌ها را در اسنپ‌چت فقط از دوستان خود یا از همه تماس‌های ذخیره شده در گوشی دریافت کند. همچنین مشاهده خواهند کرد که آیا کودک داده‌های موقعیت مکانی را با دوستان خود در اسنپ چت به اشتراک گذاشته است یا نه.

این شرکت اعلام کرد که همچنین به زودی کنترل های والدین برای ربات گفت‌وگو (چت بات) موسوم به «مای ای‌آی» (My AI) معرفی خواهد کرد که به والدین این گزینه را می دهد که توانایی فناوری برای پاسخ به درخواست های گفت‌وگو از کودکان آنها را محدود کنند.

اسنپ‌چت اعلام کرد که با خانواده‌ها و کارشناسان ایمنی آنلاین برای توسعه «مرکز خانواده» همکاری می‌کند و از فیدبک‌های دریافتی از آنها برای افزودن ویژگی‌های جدید به طور منظم استفاده خواهد کرد.

اعلام این ابزارهای جدید برای والدین چند هفته پیش از آن مطرح شده که «ایوان اشپیگل» مدیر اجرایی اسنپ‌چت قرار است روز ۳۱ ژانویه به همراه همتایان خود از شرکت‌های «تیک تاک»، «متا»، «ایکس» و «دیسکورد» در سنای آمریکا شهادت بدهد.

 

ارسال نظر