شناسه خبر : 38620

کنترل هوشمند گلخانه از طریق تلفن همراه

کنترل هوشمند گلخانه از طریق تلفن همراه

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان راهکاری برای هوشمندسازی گلخانه ارائه کرد که طی آن پایش‌های لحظه‌ای پارامترها و کنترل خودکار تجهیزات گلخانه تنها با استفاده از تلفن همراه، صورت می‌گیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  بهزاد خنجریان، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان این محصول هوشمند را متشکل از یک گیت‌وی (گیرنده و فرستنده مرکزی) و یک سنسور دانست که با نصب شدن در گلخانه و اتصال به اینترنت، امکان ارتباط بدون سیم با سنسورها و عملگرها را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سنسور این محصول برای اندازه‌گیری دقیق همـه پارامترهای مرتبط بــا گلخانه، از جملــه دما و رطوبت هوا و خاک، میزان دی‌اکسید مختلـف بـه صـورت کامـا کربن است، اظهار کرد: نرم‌افزار ابری این محصول با عنوان «کالودیفارم» یک راهکار جامع اتوماسیون صنعتی است که با تمرکز بر حوزه کشاورزی توسعه داده شده‌ است و تلاش ما در شرکت بر این است که این تکنولوژی را از حوزه کشاورزی به دیگر حوزه‌ها اعم از حوزه دامداری و مرغداری تسری دهیم.

خنجریان ادامه داد: ما در حوزه هوشمندسازی، بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی را نیز در دستور کار خود قرار دادیم؛ برای مثال، برای تعیین بهترین زمان آبیاری برای هر محصول با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی، زمان آن را مشخص می‌کنیم. 

مدیر عامل این شرکت در خصوص مزیت این شرکت دانش‌بنیان نسبت به نمونه‌های خارجی، افزود: شرکت‌های خارجی که در این حوزه کار کرده‌اند، در مقایسه با ما دسترسی‌های بهتری دارند و تنها به نوشتن نرم‌افزار بسنده می‌کنند، اما چون ما عملا به دلایل بسیار، از این دسترسی‌ها در ایران محروم هستیم، ناچار شدیم کل سامانه را بسازیم. این محصول بومی‌سازی شده علاوه بر دارا بودن خدمات پشتیبانی بعد از فروش دارای قیمت رقابتی با مشابه خارجی است.

ارسال نظر