شناسه خبر : 36964

هجمه به شرکت‌های دانش‌بنیان ضد امیدآفرینی است

هجمه به شرکت‌های دانش‌بنیان ضد امیدآفرینی است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: هجمه به شرکت‌های دانش‌بنیان ضد امیدآفرینی است؛ چرا که عموم جوانانی که در زیست‌بوم نوآوری کشور فعالیت می‌کنند، نخبگان علاقه‌مند به کشور هستند و تخلف عده ای محدود در این حوزه را نباید به کل جامعه دانش‌بنیان و استارتاپی کشور تعمیم داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق خیاطیان با اشاره به حمایت‌های ویژه و مستمر مقام معظم رهبری و دولت از نخبگان کشور، تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره حامی نخبگان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور بوده‌اند و کمتر حوزه‌ای را مانند این حوزه می‌توان یافت که رهبری تا این حد نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

وی افزود: دولت و سایر مسئولان نظام نیز همواره بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها و امیدآفرینی در بین جوانان و نخبگان کشور تأکید کرده‌اند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در واکنش به مسائل مطرح‌شده درباره برخی سکوهای دانش‌بنیان و استارتاپی و اظهارنظرهای پیرامون آن گفت: در هر مجموعه یا ساختاری، ممکن است برخی افراد خلاف قواعد و عرف حرکت کنند؛ اما عموم جوانانی که در زیست‌بوم نوآوری کشور فعالیت می‌کنند، نخبگانی علاقه‌مند به کشور، در خدمت مردم و پایبند به قوانین و مقررات هستند و تخلف عده محدودی در این حوزه را نباید به کل جامعه دانش‌بنیان و استارتاپی کشور تعمیم داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه خطای عده معدودی را به پای کل مجموعه دانش‌بنیان‌ها بنویسیم، جفای بزرگی است و باعث تزریق حس ناامیدی در میان جوانان نخبه کشور می‌شود؛ بخصوص در شرایطی که دشمنان کشور از هر امکانی برای القای حس ناامیدی و یاس در بین جوانان کشور، استفاده می‌کنند.

خیاطیان افزود: دشمنان تلاش می‌کنند برای در اختیار گرفتن نیروهای جوان و نخبه کشور، تصویر جذابی از غرب را به نمایش بگذارند و از سوی دیگر، به دنبال تخریب تلاش‌ها و حمایت‌های مسئولان نظام از جوانان نخبه کشور هستند. قاعدتاً برای خنثی کردن نقشه دشمنان در این حوزه باید خلاف نقشه دشمن حرکت کنیم. بنابراین برخی اظهارنظرهای شتابزده در این زمینه، علی‌رغم اینکه ممکن است از روی دغدغه و دلسوزی مطرح شده باشد، ممکن است به نتایجی بینجامد که خلاف منافع ملی و مصالح کشور است.

وی تاکید کرد: از همه کسانی که دل در گرو مردم و آبادانی ایران اسلامی دارند، درخواست دارم از این زیست بوم مراقبت کنند؛ متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود افرادی از سر بی‌اطلاعی حرف‌هایی می‌زنند که برای این زیست‌بوم دلسردکننده است، همه باید از شکل‌گیری چنین فضاهایی جلوگیری کنیم. شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و جوانان نخبه‌ای که در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند، همه سرمایه‌های ملی کشور ما هستند و باید با تمام توان از این سرمایه گرانقدر صیانت و مراقبت کنیم.

فعالان زیست بوم نوآوری اجازه اقدامات خلاف عرف و قانون در مجموعه های خود را ندهند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه دشمن بر روی یأس‌آفرینی به‌ویژه برای نخبگان برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علی رغم تمام تلاش‌های دشمنان برای بسط ناامیدی در کشور و جلوگیری از کنشگری نخبگان برای آبادانی ایران؛ در سال‌های گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های گوناگون در کشور منشاء اثر بوده‌اند و مردم اثرات تلاش‌های فناورانه این عزیزان را در زندگی خود احساس کرده‌اند.

خیاطیان گفت: از جوانان نخبه و فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور می خواهم مراقبت کنند و اجازه ندهند اقداماتی خلاف عرف و قانون در مجموعه‌های آنان صورت گیرد. از سوی دیگر دولت و سایر نهادهای متولی نیز قاعدتا باید مراقبت کنند، تخلف عده معدودی، به تضعیف پیکره بالنده و پویای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور منجر نشود.

ارسال نظر