شناسه خبر : 36134

چرا مخابرات اولتیماتوم گرفت؟

چرا مخابرات اولتیماتوم گرفت؟

در راستای مطرح شدن موضوع عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا شرایط تمدید دوباره پروانه این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ابهام در تمدید یا عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران چند هفته‌ای است که به مهم‌ترین موضوعات این شرکت تبدیل شده است؛ ماجرا از این قرار است که طی هفته‌های گذشته خبری مبنی بر تمدید نشدن پروانه شرکت مخابرات ایران از سوی سازمان تنظیم مقررات ایران منتشر شد. در نامه این سازمان  علت این اقدام هم عدم انجام مفاد مصوبات کمیسیون و تعهدات پروانه یادشده اعم از ارائه به‌روز تلفن و دیتا در شهرها، اجرای مصوبه بیت‌استریم، تفکیک ترافیک، خروج از PCM و شکایت ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ عنوان شده بود.

بنابراین از مخابرات خواسته شد تا با قیمت کارشناسی، ظرفیت ایجادشده و تجهیزات مربوطه را به ارائه‌کننده خدمات مخابراتی جایگزین که از سوی سازمان تنظیم مقررات معرفی می‌شود، منتقل کند.

به دنبال انتشار این خبر و حواشی پیش آمده برای این شرکت، مدتی بعد از انتشار این نامه، مخابرات ایران به صورت رسمی اعلام کرد در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعا مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد. همچنان این شرکت تأکید کرد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت ندارد.

از سوی مسئولان هم اعلام شد در مدت دو سال که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، حداکثر حمایت از شرکت مخابرات انجام شده است تا بتواند خود را نوسازی کند اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرد؛  بنابراین فرصتی به این شرکت داده شد چون تا پایان تیر ماه یعنی ۲۷ تیر پروانه مخابرات منقضی می شود بنابراین باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهد.

در همین رابطه، عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هفته گذشته درباره آخرین وضعیت شرایط پروانه شرکت مخابرات ایران و میزان برآورده شدن توقعات و انتظارات از این شرکت گفت: ما با مشاهده آمار ۱۹۵ غالب شکایت‌هایی که مردم دارند نسبت به خدمات‌دهی، سرویس‌هایی است که شرکت مخابرات می‌دهد مخصوصا در حوزه تلفن ثابت که این موضوع نشان می‌دهد این اپراتور باید وضعیت خود را اصلاح کند.

به گفته وی آنچه که آنها از این اپراتور خواسته اند اگر برای افزایش شبکه، کیفیت خدماتی که ارایه می‌دهد در قالب جدیدی که وزارت ارتباطات برای خدمات رسانی به مردم در حوزه ارتباطات ثابت پیش‌بینی کرده تضمینی ندهد، دلیلی برای تمدید پروانه آن ندارند. خوشبختانه دو هفته قبل جلسات کارشناسی خوبی انجام شد و ۲۷ تیرماه کارهای آن را انجام دادند و امیدواریم که مخابرات هم به جرگه خدمات رسانی فناورانه نوین به مردم  بپیوند.

 

ارسال نظر