شناسه خبر : 46832

شب تاریخی اینزاگی با اینتر در سری آ

شب تاریخی اینزاگی با اینتر در سری آ

سیمونه اینزاگی در شب برد ارزشمند نراتزوری مقابل جنوا به آمار سیصد حضور در سری آ رسید و از نظر تعداد برد و امتیاز به دست آمده در این تعداد بازی پیشتاز تمام مربیان در تاریخ این لیگ شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اینتر دوشنبه‌شب در آخرین بازی هفته بیست‌وهفتم سری آ در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا میزبان جنوا بود و در پایان این دیدار دشوار موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد حریفش عبور کند و به هر سه امتیاز این دیدار برسد. اینتر با این پیروزی ۷۲امتیازی شد و فاصله‌اش با یوونتوس، تیم دوم جدول، به عدد ۱۵ رسید تا خیال اینزاگی بابت قهرمانی در سری آ تقریبا راحت شود.

سیمونه اینزاگی در پایان بازی به اسکای‌اسپورت ایتالیا گفت: باید همینطور ادامه بدهیم و سعی کنیم روند روبه‌رشدمان را در دیدارهای آتی حفظ کنیم. بازیکنان می‌دانند در این فصل به دنبال چه چیزهایی هستیم. هنوز یازده بازی تا پایان سری آ باقی مانده است و هر تیم می‌تواند ۳۳ امتیاز  کسب کند. بنابراین نمی‌توانیم فکر کنیم که همه چیز تمام شده است. با همین قدرت باید به کارمان ادامه دهیم تا بتوانیم قهرمانی را قطعی کنیم.

او افزود: ما نباید از بالا به حریفان نگاه کنیم. باید نگاهمان به آینده باشد. باشگاه با قدرت از من و بازیکنان حمایت می‌کند و ما نیز باید در همین مسیر پیش برویم و برنده شویم.

این بازی، سیصدمین حضور سیمونه اینزاگی به عنوان سرمربی در سری آ بود. او توانسته است بیشترین برد را در ۳۰۰ بازی در سری آ بین مربیان داشته باشد. اینزاگی با ۱۷۹ برد در ۳۰۰ بازی از کارلو آنچلوتی و ماسیمیلیانو آلگری پیشی گرفته و بهترین عملکرد را داشته است.

بهترین عملکرد مربیان در سری آ بعد از ۳۰۰ بازی نخست

سیمونه اینزاگی ۱۷۹ برد
کارلو آنچلوتی ۱۷۲ برد
ماسیمیلیانو آلگری ۱۷۱ برد
مائوریتزیو ساری ۱۶۵ برد
هلنیو هررا ۱۶۴ برد
جووانی تراپاتونی ۱۶۰ برد
روبرتو مانچینی ۱۵۸ برد
فابیو کاپلو ۱۵۸ برد
ویلیام گاربوت ۱۴۲ برد
آنتونیو کونته ۱۳۸ برد
آرپاد وایز ۱۳۸ برد

سیمونه اینزاگی با پنج عنوان قهرمانی بیشترین قهرمانی را در تاریخ اینتر در تمام رقابت‌ها کسب کرده است. او سه قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا و دو کوپاایتالیا را کسب کرده است و بالاتر از هلنیو هررا و روبرتو مانچینی (هر دو با چهار قهرمانی) قرار دارد. قهرمانی در سری آ ششمین قهرمانی او در دنیای مربیگری خواهد بود.

شاگردان اینزاگی برای قهرمانی فقط به ۱۸ امتیاز از یازده بازی باقیمانده نیاز دارند. البته تیم اینزاگی در دیدار بعدی باید با بولونیای شگفتی‌ساز بازی کند که اکنون در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد. اینتر بعد از این دیدار نیز باید در لیگ قهرمانان به مصاف اتلتیکومادرید برود.

 

ارسال نظر