شناسه خبر : 37496

اختصاصی چابک آنلاین؛

روبیالس نقره داغ شد

روبیالس نقره داغ شد

در شرایطی که تصور می شد لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، بابت رفتارهای عجیب و ناشایستش در پایان دیدار فینال جام جهانی زنان از سمت خود کناره گیری کند، اما او در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیمی برای استعفا ندارد و به همین دلیل، فیفا شخصا برای محرومیت وی دست به کار شد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، حرکت روبیالس با واکنش‌های منفی داخلی و جهانی فراوانی همراه شد و او دیروز در مجمع فدراسیون فوتبال اسپانیا حاضر شد تا در این باره توضیح بدهد.

 رسانه‌ها ادعا کرده بودند که روبیالس در مجمع استعفا خواهد داد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد که او ضمن دفاع از خود، تمام ادعاهای هرموسو را تکذیب کرد.

 او چندین بار تکرار کرد که استعفا نمی‌دهد که با تشویق بخشی از حاضران در سالن نیز روبه رو شد.

پس از اتمام مراسم، وزیر ورزش اسپانیا گفت که مراحل تعلیق روبیالس شروع شده و او از پست خود کنار گذاشته خواهد شد. 

هرموسو نیز بیانیه ای صادر کرد و گفت که حرکت روبیالس با رضایت او همراه  نبوده و رئیس فدراسیون دروغ گفته است. 

ملی پوشان اسپانیا نیز اعلام کردند تا زمانی که روبیالس رئیس باشد، برای اسپانیا بازی نخواهند کرد.

صبح روز گذشته در اقدام غیرمنتظره ای دیگر، روبیالس بیانیه ای علیه هرموسو صادر کرد و با انتشار چهار عکس در هنگام اهدای مدال نوشت که تمام حرفهایش در مورد رضایت هرموسو درست بوده و تصاویر این ادعا  را ثابت می کنند.

روبیالس، هرموسو را فردی دروغگو خطاب کرد و گفت که از طریق وکلایش رسما از او شکایت کرده و تا آخر راه را خواهد رفت. 

رویبالس بار دیگر تکرار کرد که این توطئه ای علیه او است و قصد دارند حیثیت و اعتبار وی را زیر سوال ببرند اما او هرگز اجازه این کار را نخواهد داد. 

فیفا وارد می‌شود

پس از اینکه روبیالس حاضر به استعفا نشد، فیفا وارد پرونده شد و در اطلاعیه ای که توسط وب سایت رسمی این نهاد منتشر شد، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال با استفاده از اختیاراتی که در ماده 51 قانون انضباطی فیفا (FDC) اعطا شده است، تصمیم گرفت تا لوئیس روبیالس را به طور موقت ازفعالیت های مرتبط با فوتبال در سطح ملی و بین المللی اسپانیا تعلیق کند.

در حکم صادره آمده است: این تعلیق که از امروز لازم الاجرا خواهد بود، برای یک دوره اولیه 90 روزه بوده و در انتظار رسیدگی انضباطی علیه لوئیس روبیالس در روز پنجشنبه 24 آگوست است.

همچنین به منظور حفظ حقوق اساسی بازیکن تیم ملی فوتبال اسپانیا، خانم جنیفر هرموسو و حسن رسیدگی انضباطی در این نهاد انضباطی، رئیس کمیته انضباطی فیفا دو بخشنامه تکمیلی صادر کرده  که به موجب آن به لوئیس روبیالس دستور می دهد که خود یا اشخاص ثالث از تماس یا تلاش برای تماس با بازیکن تیم ملی فوتبال اسپانیا، خانم جنیفر هرموسو یا هرگونه تلاش برای نزدیک شدن به او خودداری کند.

تصمیم اتخاذ شده توسط رئیس کمیته انضباطی فیفا امروز به لوئیس روبیالس، فدراسیون فوتبال اسپانیا و یوفا ابلاغ شده است تا رعایت شود. کمیته انضباطی فیفا تا زمانی که تصمیم نهایی گرفته نشود، اطلاعات بیشتری در مورد این روند انضباطی ارائه نخواهد کرد.

 فیفا تعهد مطلق خود را برای احترام به همه افراد تکرار می کند و بنابراین با نهایت قدرت هر گونه رفتار خلاف اخلاق را محکوم می کند.»

تا او باشد در تیم ملی بازی نخواهیم کرد

23 بازیکن قهرمان جهان و 58 فوتبالیست دیگر زن اسپانیا با انتشار بیانیه ای ضمن رد ادعاهای کذب روبیالس اعلام کردند که تا زمانی که لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون است به تیم ملی باز نمی گردند.

 بازیکنان زن تیم ملی اسپانیا حسابی از اتفاقات امروز مجمع برای رسیدگی به رسوایی روبیالس شگفت زده و متعجب شده اند. 

در واقع خود هرموسو نیز این موضوع را صراحتا اعلام کرده است.

 بازیکنان تیم زنان اسپانیا انتظار دارند قدرت های فوتبال این کشور چنین اقدامات غیر اخلاقی  را بی پاسخ نگذارند.

 

ارسال نظر