شناسه خبر : 34802

اختصاصی چابک آنلاین؛

لاروخا طلسم ۱۱ ساله را شکست

لاروخا طلسم 11 ساله را شکست

اسپانیا در ضربات پنالتی با نتیجه ۵-۴ کرواسی را شکست داد و با قهرمانی در لیگ ملت های اروپا موفق شد که اولین جام خود را بعد از یورو ۲۰۱۲ جشن بگیرد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، پس از اینکه بازی در 120 دقیقه بدون گل زده به ضربات پنالتی کشیده شد، دنی کارواخال که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود با یک ضربه پاننکا پنالتی خود را گل کرد تا لاروخا به طلسم یازده سال ناکامی خود در بازی های ملی پایان دهد. 

این جام در حالی به لوئیز دلا فوئنته رسید که این سرمربی بعد از جام جهانی 2022 قطر در ماه دسامبر جایگزین لوئیز انریکه شده بود. 

اسپانیا که در سال ۲۰۲۱ در فینال این رقابت‌ها با نتیجه ۲ بر1 مغلوب فرانسه شده بود در این بازی به دنبال آن بود تا با تصاحب جام قهرمانی خاطره تلخ آن دوره از بازی‌ها را فراموش کند.

در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم گلی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. 

این بازی بعد از ۱۲۰ دقیقه همچنان بدون گل باقی ماند تا تکلیف قهرمان لیگ ملت‌های اروپا در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ۵ ضربه نخست ضربات پنالتی هر دو تیم یک ضربه را از دست دادند تا کار همچنان تساوی دنبال شود اما در ادامه اسپانیا به لطف واکنش خوب و سریع سنگربان خود موفق به برتری در این بازی شد تا ماتادورها لیگ ملت‌های اروپا را با قهرمانی به پایان ببرند.

در ضربات پنالتی خوسلو، رودری، مرینو، آسنسیو و کارواخال برای اسپانیا گلزنی کردند و شوت لاپورت با برخورد با دیرک دروازه گل نشد.

برای کرواسی نیز ولاشیچ،‌ بروزوویچ،‌ مودریچ و پریشیچ موفق به گلزنی شدند اما پنالتی‌های مایر و پتکوویچ با واکنش‌های خوب اونای سیمون گل نشد تا این بازی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود اسپانیا خاتمه یابد.

کرواسی، فینالیست جام جهانی 2018 و نفر سوم در قطر در سال گذشته، امیدوار بودند اولین جام خود را بالای سر ببرند اما نتوانستند راهی برای گلزنی در 120 دقیقه با وجود بهترین تلاش لوکا مودریچ، با لورو ماجر و برونو جایگزین کنند.

 سپس پتکوویچ در ضربات پنالتی توسط اونای سیمون مهار شد.

دنی کاروخال و رودری ستاره های میدان

دنی کارواخال که با پنالتی زیبایی که زد شادی را به اردوی تیمش آورد .

اوبعد از بازی گفت: «خیلی خوشحالم. این یک فرصت منحصر به فرد بود. در جام جهانی خیلی زود حذف شدیم و حالا وقت جبران بود. از اینکه بازی به ضربات پنالتی رفته بود  حس بدی نداشتیم. پنالتی زن ششم بودم و قبل از ضربه می‌دانستم که می‌خواهم چکار کنم. تصمیم من برای پاننکا زدن قطعی بود، جواب هم داد.»

 رودری کسی که رهبری خط هافبک تیمش را بر عهده داشت بعد از بازی گفت: «خیلی خوشحالیم، بازی بسیار سختی بود و بسیار خسته شدیم. 

این نسل تیم ملی اسپانیا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 از نظر ذهنی بسیار قوی بودیم. چیزهایی برای بهبود وجود دارد، حالا قهرمان شدیم و باید آن را جشن بگیریم.»

 

ارسال نظر