شناسه خبر : 34718

اختصاصی چابک آنلاین ؛

کرواسی اولین فینالیست لیگ ملت های اروپا

این لوکا مودریچ تمام نشدنی!

کرواسی اولین فینالیست لیگ ملت های اروپا

کرواسی پس از شکست هلند میزبان در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا، یک برد تا اولین قهرمانی بزرگ خود فاصله دارد.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، نیم ساعت اول بازی به آرامی گذشت تا هلند در دقیقه ۳۴ روی یک کار تیمی موفق شد گل اول را به ثمر برساند. پاس ویفر به دونیل مالن رسید و ضربه محکم و دقیق این بازیکن به گوشه دروازه لیواکووچ رفت.

 این گل پنجمین گل مالن برای تیم ملی هلند بود.

خطای خاگپو بر روی مودریچ باعث شد تا کرواسی صاحب یک ضربه پنالتی شود. 

کراماریچ موفق شد در دقیقه ۵۵ این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۷۰ پریشیچ فرصت گلزنی مهمی در فاصله چند قدمی دروازه هلند از دست داد. 

کروات‌ها پاداش عملکرد فوق‌العاده خود را در دقیقه ۷۳ گرفتند، ارسال ایوانوسک در شلوغی محوطه جریمه و روی اشتباه خط دفاعی هلند به ماریو پاسالیچ رسید و این بازیکن موفق شد با ضربه فنی و زیبا برای دومین بار دروازه جاستین بیلو را باز کند.

در دقیقه پایانی وقت‌های اضافی سرانجام تلاش‌های هلندی به ثمر نشست.

 در دقیقه ۹۶ و در شلوغی محوطه جریمه و غفلت مدافعین کرواسی، نوا لانگ با هوشمندی هلند را از شکست نجات داد تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در وقت‌های اضافه اول کرواسی باز هم تیم برتر میدان بود. 

در دقیقه ۹۸ پتکوویچ موفق شد روی پاس مودریچ با یک ضربه فوق‌العاده گل سوم کرواسی را به ثمر برساند و در ادامه دیدار نیز چند موقعیت گلزنی بدست آورد و هلند خوش‌شانس بود که در ادامه وقت‌های اضافه اول گلی را دریافت نکرد.

در دقیقه ۱۱۴ در حالی که هلند به دنبال گل تساوی بود، ماریو پاسالیچ در حالی که موفق شده بود با یک سرتوپ جاستین بیلو را از پیش رو بردارد ضربه محکم این بازیکن به تیرک عمودی هلند برخورد کرد. 

یک دقیقه بعد تایرل مالاسیا که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده بود مرتکب خطای پنالتی بر روی پتکوویچ شد تا لوکامودریچ ضربه پنالتی را تبدیل به گل چهارم کند.

این برد به این معناست که کرواسی پس از جام جهانی 2018 که در آن 4-2 از فرانسه شکست خورد، به دومین فینال بین المللی خود رسیده است.

هلندی ها با این باخت خشکسالی در جام‌های بین‌المللی را به 35 سال رساندند، آنها آخرین بار در یورو 1988 موفق به قهرمانی شدند. 

به نظر می رسد که علاوه بر ناکامی در کسب جام، روند نا امید کننده رونالد کومان ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا آنها در دیدار مقدماتی یورو 2024 در ماه مارس با نتیجه 4-0 مقابل فرانسه شکست خورده بودند.

لوکا مودریچ 35 ساله با یک گل، یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی و کسب نمره 9.2 به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد تا باز هم ثابت کند که دود از کنده بلند می‌شود.

کروات ها حالا باید منتظر نتیجه بازی ایتالیا – اسپانیا بمانند تا رقیب خود را در فینال بشناسند.

 

ارسال نظر