شناسه خبر : 34710

اختصاصی چابک آنلاین ؛

خداحافظی مسی با جام جهانی

خداحافظی مسی با جام جهانی

لیونل مسی که با آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قهرمان شد، رسما اعلام کرد که در جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت نخواهد کرد.

چابک آنلاین،ایمان گودرزی، این بازیکن 35 ساله که خود را برای پیوستن به اینترمیامی آماده می کند، اعلام کرده که دوست دارد این مسابقات را تماشا کند اما در آن شرکت نخواهد کرد. 

مسی که پس از دو سال از پاریس جدا شد، در آستانه پیوستن به باشگاه اینتر میامی است.

لیونل مسی رسما تایید کرد که در جام جهانی آینده که سال 2026 در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

فوتبالیست آرژانتینی اخیرا به هدف نهایی خود یعنی قهرمانی در جام جهانی دست یافت و تیم ملی خود را به پیروزی فوق العاده‌ای در قطر 2022 رساند. 

آرژانتین در فینال پس از تساوی 3-3 در 120 دقیقه 4-2 فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داد.

قهرمانی مسی در این جام باعث شد که بسیاری حضور برنده هفت توپ طلا را در فوتبال تمام شده بدانند. 

حالا ستاره در سن 35 سالگی، تصمیم گرفته که دیگر در این رقابت ها شرکت نکند و تصمیم خود را تایید کرد.

وقتی از مسی در مورد احتمال حضور در جام جهانی 2026 سوال شد، به رسانه چینی تایتان اسپورت گفت: «فکر می کنم نه، این آخرین جام جهانی من بود، ببینیم اوضاع چطور پیش می رود اما در اصل نه، به جام جهانی بعدی نمی روم.»

مسی تمایل خود را برای حضور به عنوان تماشاگر در طول مسابقات ابراز، اما تصریح کرد که به احتمال زیاد به عنوان بازیکن در این مسابقه شرکت نخواهد کرد.

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین قبلا گفته بود که مسی بخشی از برنامه‌های او در جام جهانی آینده خواهد بود و در پاسخ به سوالی درباره شانس حضور کاپیتانش گفت:« ما درها را برای او باز می‌گذاریم. اگر دیدیم علاقه ای به حضور در تیم ندارد، به دنبال جایگزینی خواهیم بود. امیدوارم او در جام جهانی بعدی حضور داشته باشد.»

اگرچه مسی با نزدیک شدن به تولد 38 سالگی خود در جام جهانی بعدی شرکت نخواهد کرد، اما قطعا نقش مهمی در کوپا آمریکا دور بعد که قرار است در تابستان 2024 در ایالات متحده برگزار شود ایفا خواهد کرد.

 

ارسال نظر