شناسه خبر : 43577

اعلام ساز وکار واگذاری تاکسی‌های برقی پایتخت؛ به‌زودی

اعلام ساز وکار واگذاری تاکسی‌های برقی پایتخت؛ به‌زودی

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر ضرورت برقی سازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت، گفت: بزودی ساز وکار واگذاری خودروهای برقی به تاکسیرانان اعلام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شادی مالکی با تاکید بر اینکه حتما برای تحویل تاکسی‌های برقی به تاکسیرانان تسهیلاتی قائل خواهیم شد، اظهار کرد: ضوابط اجرایی و شرایط و میزان تسهیلات بانکی در خصوص تاکسی‌های برقی بزودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون با کمک صندوق کار آفرینی امید، تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای تاکسی‌های فرسوده و همچنین تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای ون های فرسوده با سود هشت درصدی و با اقساط ۶۰ ماه که سه سال اول تنفس است، پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تاکنون چهار هزار دستگاه تاکسی در این طرح نوسازی شده و تا پایان امسال یک هزار تاکسی و همچنین ون نیز نوسازی و با خودرو سمند سورن دو گانه سوز جایگزین می‌شوند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: از سال آینده به مرور ۲۵ هزار تاکسی برقی و همچنین ۱۰ هزار تاکسی ون از کشور چین وارد کشور خواهد شد که البته در داخل کشور نیز هشت شرکت خودروساز مشغول تولید تاکسی‌های برقی هستند.

مالکی با اشاره به رونمایی از ۱۰۰ دستگاه تاکسی در روز گذشته (سه‌شنبه)، افزود: این تاکسی‌ها از شرکت‌های داخلی تامین شده که پس از شماره گذاری ضوابط اجرایی و واگذاری آنها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تهران از یک عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی رنج می برد که ورود اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جدید و نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی قطعا به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک خواهد کرد.

حدود ۷۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که نیمی از این ناوگان فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است.

ارسال نظر