شناسه خبر : 41661

تویوتا ۱۵ خودروی جدید را روانه بازار می کند

تویوتا 15 خودروی جدید را روانه بازار می کند

تویوتا به تولید اروپا چشم دوخته است و منطقه را در چند سال آینده در نقطه اوج خودروهای برقی می‌بیند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مدیران ارشد محلی تویوتا موتور اظهار کردند که اروپا هنوز برخی از عناصر کلیدی را برای پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی از دست داده است اما این منطقه به اندازه‌ای است که بزرگ‌ترین خودروساز جهان شروع به بومی‌سازی تولید کند.

یوشیهیرو ناکاتا، مدیر اجرایی تویوتا اروپا هفته گذشته در بروکسل به خبرنگاران گفت، برند تویوتا تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۵ خودروی مختلف با آلایندگی صفر را در اروپا عرضه خواهد کرد و این شرکت انتظار دارد تا آن زمان بیش از ۲۵۰ هزار خودروی برقی باتری دار تحویل دهد.

بومی سازی تولید در خارج از ژاپن حرکت ساده ای نیست که تویوتا انجام می‌دهد. این نشان می‌دهد که با وجود همه مشکلات در مورد کندی رشد خودروهای الکتریکی، این صنعت در مسیر درستی قرار دارد.

مت هریسون، مدیر عامل تویوتا اروپا در مصاحبه‌ای گفت که اروپا هنوز برای ایجاد زنجیره تامین باتری، گسترش شبکه‌های زیرساخت شارژ عمومی و ایجاد بازار خودروهای برقی مستعمل کار دارد اما این منطقه چندین عامل به نفع خود دارد، از جمله گروه‌هایی از خریداران خودروهای آگاه به محیط زیست و سیاست‌گذارانی که پیوسته تلاش‌های بلندپروازانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا تا کنون هزینه‌ای را برای صرف زمان خود بر روی خودروهای تمام برقی پرداخت نکرده است.

 

ارسال نظر