شناسه خبر : 40376

تسلا شگفتی می‌آفریند

تسلا شگفتی می‌آفریند

طبق اعلام یک منبع آگاه، تسلا قصد دارد یک خودروی ۲۵ هزار یورویی ( ۲۶۸۳۷.۵ دلار) در کارخانه خود در نزدیکی برلین تولید کند. این کارخانه آلمانی در حال حاضر مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا را تولید می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ماسک مدت‌ها بود که قصد داشت خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه‌تری بسازد اما در سال ۲۰۲۲ گفت که هنوز بر این فناوری تسلط نداشته و این طرح را کنار گذاشته است. با این وجود، منابع آگاه در سپتامبر به رویترز گفتند که خودروساز به نوآوری نزدیک شده است که به آن امکان می‌دهد تقریباً تمام قسمت‌های زیرین خودروی الکتریکی را به صورت یکپارچه بسازد و این پیشرفت باعث افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

گسترش به بازار انبوه برای دستیابی به هدف تسلا برای افزایش تحویل خودرو به ۲۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۳۰، یعنی افزایش ۱۰ برابری نسبت به ظرفیت فعلی، حیاتی است اما اقتصاد ضعیف و نرخ‌های بهره بالا به تقاضا برای خودروهای الکتریکی ضربه زده و تسلا و سایر خودروسازها را وادار کرده است که در ماه‌های اخیر قیمت‌ها را کاهش دهند تا فروش را افزایش دهند.

طبق گزارش رویترز، این خودروساز قصد دارد ظرفیت کارخانه آلمانی خود را دو برابر کند و به یک میلیون خودرو در سال برساند اما از ماه مارس اعلام کرد ۵۰۰۰ خودرو در هفته تولید کرده است که معادل حدود ۲۵۰ هزار خودرو در سال است.

 

ارسال نظر