شناسه خبر : 39233

پایان کلاهبرداری در معاملات خودرو

پایان کلاهبرداری در معاملات خودرو

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با اشاره به فعال شدن سامانه استعلام وضعیت خودرو گفت: این سامانه به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را برای انجام معاملات در اختیار مردم قرار داده و به کلاهبرداری در این معاملات پایان می دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار احمد دولتخواه روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح آخرین دستاوردهای پلیس در حوزه خدمات الکترونیک اظهار داشت:‌ سامانه استعلام وضعیت خودرو به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را در اختیار مردم قرار می دهد و قرار است روی سکوهای خدمات عمومی مستقر شود.

وی با تاکید بر اینکه با رضایت مالک مشخصات خودرو روی این سامانه قرار می گیرد، توضیح داد: هر وقت قرار است از یک وسائل استعلام گرفته شود، ابتدا گذرواژه ای برای مالک به صورت پیامکی ارسال می شود و در صورت رضایت مالک وضعیت خودرو به خریدار نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرو در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

سردار دولتخواه با یادآوری اینکه طبق تبصره ۱۰ قانون بودجه باید قوه قضاییه، وزارت کشور، شرکت‌های بیمه و خودروسازان باید به این سامانه متصل شوند، گفت: تاکنون فراجا و صنعت بیمه به این سامانه متصل شده اند و به زودی بقیه دستگاهها نیز باید طبق قانون به آن متصل شوند.

فعالیت بیش از ۲۰ هزار دوربین البسه پلیس

معاون اطلاعات و ارتباطات فراجا همچنین به هوشمند سازی خدمات پلیس اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه در اختیار پلیس قرار دارد که تا پایان امسال به ۲۸ هزار دوربین خواهد رسید.

سردار دولتخواه با اعلام اینکه هشت هزار دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می گیرد، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار لازم، بتوان تا پایان سال، شمار بیشتری از مأموران را به این دوربین ها مجهز کرد.

وی نیاز پلیس به دوربین البسته را بیش از ۵۰ هزار دستگاه برآورد کرد.

امسال پلیس بیش از ۶۷۵ میلیون خدمت الکترونیکی به مردم ارایه کرده است

معاون اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه به هوشمند شدن خدمات پلیس اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ از طریق درگاه‌های مختلف به مردم ارائه شد.

سردار دولتخواه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اکنون رسانه بهترین سنگر و خاکریز برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است و باید رسانه جلودار این جنگ برای پیروزی باشد.

به گفته وی، در فراجا برای بهره گیری از رسانه و همچنین فناوری های نوین در خدمات سانی به مردم برنامه‌های مدونی شکل گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ سامانه و زیرسامانه نرم افزاری برای خدمات رسانی به مردم در گستره کشور ایجاد شده تا برای تصمیم‌گیری و خدمات به مردم در کوتاه ترین زمان با دقت و کیفیت بالا اطلاعات موردنظر را ارائه دهد.

سردار دولتخواه ادامه داد: اکنون «فاوا» سه نوع خدمت با درگاهای مختلف در حال ارائه است که یکی از آنها خدمات مستقیم به مردم است. بخش دیگری از خدمات به حوزه سازمان ها و دستگاه ها است تا این نهادها با استفاده از داده های پلیس بهترین خدمات را برای جامعه ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بخش دیگر خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات پلیس مربوط به سکوهای مجازی است که پلیس توانسته با ویژگی های سکوها مردم بتوانندبا سرعت و دقت از این سکوها خدمات دریافت کنند که می توان به درگاه «سافت» مجوزها و اسناد اعتباری اشاره کرد.

به گفته معاون فاوا فراجا، امروز یکهزار و ۴۰ دفتر خدماتی در کشور فعال است و قرار شد ۵۰ دفتر در مناطق محروم ایجاد شود و علاوه بر این طی ۶ ماه سال جاری ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت از طریق این دفاتر ارائه شده است.

سردار دولتخواه اعلام کرد: همچنین طی این مدت از طریق وبگاهها ۲۷ خدمت ارائه شد که به بیش از چهار میلیون رسیده است. از دیگر اقدامات ما اتصال به درگاه خدمت هوشمند دولت بود که ۲۴ خدمت با بیش از سه میلیون مورد ارائه شد.

وی همچنین به ۱۴ و نیم میلیون خدمت از طریق سامانه و اپلیکیشن پلیس من با ۳۶ خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی به ارائه خدمات به ۳۲ دستگاه با ۲۲۹ میلیون خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان ۳۲ درصد افزایش یافته و اکنون در تمامی کلانتری ها به صورت مستقیم پرونده‌ها به شکل سامانه‌ای وارد دستگاه‌ قضایی شده است.

ارسال نظر