شناسه خبر : 42781

جریمه بیش از یک میلیون خودرو حادثه ساز در تهران

جریمه بیش از یک میلیون خودرو حادثه ساز در تهران

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سال جاری (۹ ماه) بیش از یک میلیون و ۲۵۱ هزار خودرو حادثه ساز و متخلف در سطح شهر جریمه شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ صفر عبادی گفت: طرح توقیف ساعتی خودرو‌های متخلف در بزرگراه‌های تهران به صورت جدی اجرا می‌شود و تخلفات رانندگان مشمول توقیف وسیله نقلیه آن‌ها در کنار اتوبان می‌شود.

وی ادامه داد: تخلفات حادثه ساز مشمول توقیف ساعتی از یک تا هشت ساعت است و بنری روی خودرو نصب می‌شود تا رانندگان دیگر هم علت توقیف را بدانند و ببینند.

سرهنگ عبادی یادآور شد: این طرح مدتی است که انجام می‌شود و در راستای تنبیه اجتماعی رانندگان متخلف است.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار دستگاه خودرو در بزرگراه‌های تهران توقیف ساعتی شده‌اند.

سرهنگ عبادی اضافه کرد: در ۹ ماه منتهی به آذر امسال یک میلیون و ۲۵۱ هزار دستگاه خودور حادثه ساز اعمال قانون شده و ۳۴ هزار دستگاه خودرو نیز در پایتخت توقیف شده‌اند.

سرهنگ عبادی در خصوص تخلفات خودرو‌های سنگین گفت: با توجه به ماهیت تخلفات خودرو‌های سنگین در شهر تهران که منجر به تصادفات سنگین در سطح معابر می‌شود، پلیس نامحسوس برخورد با تخلفات این کاربران ترافیکی را بخصوص در مواقع شب و تاریکی هوا در دستور کار خود دارد و با آن به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: قانونگذار در ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این موضوع را پیش بینی کرده و تخلفات خودرو‌های سنگین را متفاوت‌تر دیده و آن را تشدید کرده و پلیس نیز بر همین اساس اصلا مماشات نمی‌کند و با آن شوخی ندارد و شدیدا با متخلف برخورد می‌کند.

سرهنگ عبادی اظهار کرد: در ۹ ماه منتهی به آذر ماه سال جاری یک میلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی سنگین که دارای تخلفات متعدد و مختلف در شهر تهران بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده‌اند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در همین مدت ۲ هزار دستگاه خودروی سنگین نیز بدلیل تخلفات توقیف شده‌اند. 

وی گفت: قانونگذار برای راننده خودروی سنگینی که سبقت غیرمجاز می‌رود ۱۰ نمره منفی در نظر گرفته در صورتی که این موضوع برای خودرو‌های شخصی ۵ نمره است که علت آن شدت حوادث و میزان سنگینی تصادفات و تخلفات این کاربران ترافیکی است.

سرهنگ عبادی اضافه کرد: اگر مجموع تخلفات و نمرات منفی یک راننده خودروی سنگین به عدد ۳۰ برسد گواهینامه وی سه ماه و در مرحله بعد اگر ۲۵ نمره منفی دریافت کند ۶ ماه ضبط و اگر برای بار سوم باشد و به ۲۰ نمره منفی برسد حتما گواهینامه وی ابطال می‌شود و پس از یکسال باید مجدد مثل سایر افراد باید در مراحل اخذ گواهینامه شرکت کند.

 

ارسال نظر