شناسه خبر : 42078

ثبت ۶۱۸ حادثه ویژه در کشور طی هفته گذشته

ثبت ۶۱۸ حادثه ویژه در کشور طی هفته گذشته

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ثبت ۶۱۸ حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: این حوادث در طول هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن افزایش دو درصدی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جعفر میعادفر با بیان این مطلب اظهار داشت: هفته گذشته ۱۸۵ حادثه ویژه ترافیکی و ۴۳۳ حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت و ۲هزار و ۲۳۴ مصدوم و بیمار این حوادث، از خدمات فوریت‌های پزشکی، بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوادث ویژه هفته گذشته متاسفانه ۱۵۴ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند، افزود: در حوادث ویژه غیر ترافیکی هفته گذشته یک هزار و ۲۳۲ نفر(معادل ۵۵ درصد) و در حوادث ترافیکی نیز یک هزار و دو نفر(معادل ۴۵ درصد) دچار بیماری و مصدومیت شده و خدمات لازم را دریافت کردند.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور، از مجموع ۲ هزار و ۲۳۴ مصدوم و بیمار حوادث ویژه، یک هزار و ۸۹۳ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۳۴۱ نفر نیز خدمات فوریت‌های پزشکی را در محل دریافت کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میعادفر بیشترین حوادث ویژه ترافیکی ثبت شده هفته گذشته را مربوط به استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ حادثه، فارس با ۱۵ حادثه و سیستان و بلوچستان با ۱۴ حادثه ویژه دانست و گفت: بیشترین مصدوم حوادث ویژه ترافیکی مربوط به خراسان رضوی با ۱۱۷ نفر، سیستان و بلوچستان با ۸۲ نفر و فارس با ۷۶ نفر بوده است.

 

ارسال نظر