شناسه خبر : 41634

درگیری ۱۵ هکتاری عرصه ها با آتش

درگیری ۱۵ هکتاری عرصه ها با آتش

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، حدود ۱۵ هکتار از عرصه های جنگلی آغوزبن را درگیر حریق دانست و عنوان کرد: آسیب جدی به درختان نرسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد قربانی لرد، با اشاره به وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها و وقوع حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار، اظهار کرد: آتش سوزی در سطح جنگل های منطقه آغوزبن از دیشب آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد، افزود: علیرغم حضور نیروهای حفاظتی در سطح منطقه و تلاش برای مهار آتش، شاهد تداوم آتش سوزی به دلیل وزش باد گرم هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان حدود ۱۵ هکتار از عرصه های مذکور را درگیر حریق دانست و عنوان کرد: آسیب جدی به درختان نرسیده و در حال اطفای آتش در سطح هستیم.

قربانی لرد، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست و هلال احمر و آتش نشانی و بسیجی و مردمی در حال مهار آتش هستند، گفت: به دلیل صعب العبور بودن مسیر، امکان تردد خودرو وجود ندارد و لذا نیروها با استفاده از تجهیزات انفرادی همچون بیل و چنگک و آتش کوب و کوله آبپاش و.. اقدام به اطفای حریق می کنند.

وی از اطفای کامل آتش طی ساعات آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، اما کاهش رطوبت کف جنگل و وجود شاخ و برگ های خشک موجب گسترش حریق می شود؛ در حال حاضر آتش کنترل شده و به صورت لکه ای در حال اطفا هستیم.

 

ارسال نظر