شناسه خبر : 40988

سرقت تلفن همراه جزو «جرایم مهمه» محسوب می‌شود

سرقت تلفن همراه جزو «جرایم مهمه» محسوب می‌شود

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تاکید بر تشدید برخورد با مالخران گوشی‌های سرقتی گفت: گوشی‌قاپی و سرقت تلفن همراه از نظر پلیس آگاهی جزو سرقت‌های خُرد به حساب نمی‌آید، بلکه جزو «جرایم مهمه» محسوب می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، سردار «علی ولی‌پور گودرزی»، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تاکید بر تشدید برخورد پلیس با سارقان تلفن همراه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: گوشی‌قاپی و سرقت تلفن همراه از نظر پلیس آگاهی جزو سرقت‌های خُرد به حساب نمی‌آید، بلکه جزو «جرایم مهمه» محسوب می‌شود که مقابله با آن را با جدیت در دستور کار خود قرار داده‌ایم. 

وی افزود: زمانی که یک گوشی تلفن همراه از یک شهروند سرقت می‌شود، نه‌تنها یک مال ارزشمند او دزدیده شده است، بلکه احتمال دارد بسیاری از اطلاعات ارزشمندی که آن شهروند برای کار و زندگی روزمره خود به آن نیاز دارد نیز از بین برود یا اطلاعات خصوصی او در معرض سوء استفاده توسط مجرمان قرار گیرد و همین مساله می‌تواند آسیب‌های روحی فراوانی را به افرادی که گوشی آنها دزدیده می‌شود، وارد کند. 

ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالای جلوگیری از وقوع جرم گوشی‌قاپی، مقابله با این جرم به صورت تخصصی در پایگاه‌های پلیس آگاهی و آگاهی مرکز تهران دنبال می‌شود و همچنین کلانتری‌ها نیز بلافاصله بعد از ثبت گزارش شهروندان در این زمینه، پرونده مربوطه را به پلیس آگاهی ارسال می‌کنند و ما به موضوع سرقت تلفن همراه، به عنوان یک جرم مهم و حساس رسیدگی می‌کنیم. تلاش ما نیز بر این است که که هم گوشی‌قاپ‌ها را به‌سرعت دستگیر کنیم و هم اموال مسروقه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مال‌باختگان بازگردانیم تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس باشیم. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با تعامل خوبی که با دستگاه قضایی برقرار کرده‌ایم، دادستان محترم تهران شخصا دستور برخورد قاطع و صدور احکام سنگین را برای سارقان تلفن همراه صادر کرده‌اند. در مجموع پلیس و قوه قضاییه تلاش می‌کنند که برخوردهای شدیدی را با گوشی‌قاپ‌ها انجام دهند و مجازات‌های بازدارنده‌ای را برای آنها اعمال کنند، زیرا معتقدیم حتی نباید شاهد وقوع یک فقره سرقت تلفن همراه نیز در سطح شهر تهران باشیم. 

ولی‌پور گودرزی با تاکید بر برخورد جدی با مالخران گوشی‌های سرقتی نیز گفت: برای این که احتمال باز شدن گوشی‌های سرقتی توسط برخی مغازه‌داران متخلف و فروش قطعات آن به صورت جداگانه در بازار را کاهش دهیم، از ابتدای امسال براساس تاکید فرمانده محترم کل فراجا، طرح تشدید با مالخرها چه در موضوع تلفن همراه و چه سایر کالاهای مسروقه در دستور کار قرار داده‌ایم. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این طرح، نیروهای پلیس آگاهی با کمک همکاران سایر پلیس‌های تخصصی به صورت مستمر به اصناف مربوطه سرکشی می‌کنند و به محض مشاهده هرگونه کالای مشکوک در یک واحد صنفی، موضوع را تحت بررسی قرار می‌دهند و اگر مشخص شود که متصدی واحد صنفی مشغول خرید و فروش اموال سرقتی است، با هماهنگی مقام قضایی، فرد یا افراد متخلف را دستگیر و واحد مربوطه را پلمب می‌کنیم. 

وی در پایان گفت: در طرح تشدید برخورد با مالخرها، برای تمام اصناف از جمله مغازه‌های خرید و فروش و تعمیرات تلفن همراه و اقلام مربوط به آنها، دفترچه‌های خاصی صادر شده است که در آنها باید مبدأ و مقصد ورود و خروج هر نوع مالی مشخص شود و نیروهای پلیس سعی دارند با جدیت اموال مشکوک موجود در مغازه‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا مشخص شود که اموال مشکوک، سرقتی، جعلی، قاچاق یا ... هستند یا خیر تا متناسب با نوع جرم ارتکابی با فرد یا افراد مجرم برخورد شود. 

 

ارسال نظر