شناسه خبر : 39683

تلفات حوادث رانندگی در مازندران افزایش یافت

تلفات حوادث رانندگی در مازندران افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳۲۷ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳۲۷ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

دکترعلی عباسی با اعلام اینکه طبق آمارها، ۲۶۳ نفر از تلفات تصادفات ۶ ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۴۵ ، بابل با ۴۰، ساری با ۳۴ و کمترین آن شهرستان عباس آباد با ۴ فوتی گزارش شده است.

وی به افزایش کشته شدگان در همه محورهای مواصلاتی مازندران اشاره کرد و افزود: از ۳۲۷ کشته تصادفات ۶ ماهه امسال، ۲۳۱ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۲ درصدی ) و ۹۶ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۲ درصدی ) گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۲ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی در استان خبرداد و یادآور شد: ۷هزارو ۲۰۰ نفر طی ۶ ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به این موضوع تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

ارسال نظر