شناسه خبر : 39638

۲۵ درصد تصادفات در جاده ها رخ می دهد

۲۵ درصد تصادفات در جاده ها رخ می دهد

رییس پلیس راه کشور گفت: ۲۵ درصد تصادفات در جاده ها رخ می دهد که ۷۵ درصد فوتی های کشور را شامل می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار «حسن مومنی» روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای کاهش آمار تصادفات و پیشگیری از تلفات جاده ای جدای از تقویت زیر ساخت ها باید فرهنگ سازی لازم نیز انجام شود.

وی افزود: می توان با راه اندازی بازارچه های محلی یا مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی با هدف توقف اندک مسافران، حجم تصادفات را کاهش داد.

سردار مومنی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی تصادفات در خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی اکنون جزو استان های با میزان بالای تصادفات است.

رییس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش تصادفات در خراسان شمالی باید دستگاه های متولی پای کار باشند.

تاکید بر تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان باید در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان در سفر استانی رییس جمهور مصوب و اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد به جنگل گلستان رخ می دهد، اظهار کرد: بی تردید با تخصیص اعتبار و شتاب بخشی در تکمیل این طرح، شاهد کاهش تصادفات در استان خواهیم بود.

طرح چهارخطه محور بجنورد- جنگل گلستان ( موسوم به جاده مرگ ) به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استان‌های شمالی کشور با گذشت ۱۳ سال به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود که این طرح با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جان دوباره ای گرفت.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است که سال هاست در این خطه از شمالشرق کشور قربانی می گیرد و در روزهای پیک مسافرت قربانگاه گردشگران می شود.

این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

اکنون ۲۲ کیلومتر در محدوده تونل تا آرمادلو، چمن بید تا روستای زمان صوفی و نیز ۲ کیلومتر قبل از چمن بید به صورت ۲ طرفه است که البته این قطعات پیمانکار دارد و پروژه در دست انجام است.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور (شهرهای شمالی به مشهد مقدس) قرار دارد و هر ساله میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

ارسال نظر