شناسه خبر : 39612

کلاهبرداری پیامکی به روش افتتاح حساب بانکی

کلاهبرداری پیامکی به روش افتتاح حساب بانکی

رئیس پلیس فتا گلستان از کلاهبرداری پیامکی به روش افتتاح حساب بانکی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سعید تجری گفت: اخیراًپیامکی تحت عنوان "مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید" برای شهروندان با هدف خالی کردن حساب بانکی و کلاهبرداری از آنان ارسال می‌شود.

او افزود: پایه و اساس این پیامک‌ها به گونه‌ای است که فرد پس از ورود به لینک تعبیه شده در پیامک و ارائه یکسری دسترسی ها، همین پیامک دریافتی با سرشماره مالک خط برای افراد دیگر ارسال شده و در مراحل بعد با وارد شدن به درگاه پرداخت جعلی و درخواست مبلغی ناچیز پس از وارد کردن اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند و به یاد داشته باشند که برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و افتتاح حساب باید به سایت اصلی و یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنند.

سرهنگ تجری یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

 

ارسال نظر