شناسه خبر : 39474

عبور غیرمجاز از عرض خیابان؛ جان عابر سالخورده را گرفت

عبور غیرمجاز از عرض خیابان؛ جان عابر سالخورده را گرفت

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ عابرپیاده سالخورده که قصد عبور غیرمجاز از عرض خیابان را داشت درپی تصادف با خودروی سواری تویوتا خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  سرهنگ رابعه جوانبخت در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ عبور غیرمجاز از عرض خیابان از جمله مواردی است که به شدت ایمنی عابران پیاده را تهدید می‌کند.

این موضوع در ساعات پایانی شب و خلوتی معابر نیز تشدید می‌شود و از این رو لازم است که مردم به جد از انجام چنین اقداماتی پرهیز کرده و برای عبور از عرض معابر و خیابان‌ها حتما از گذرهای ایجاد شده یا پل‌های عابر و زیرگذرها استفاده کنند. 

وی  به حادثه‌ای که روز گذشته در محدوده سعادت آباد تهران رخ داده نیز اشاره کرد و گفت: حوالی ساعت ۹:۲۰ صبح دیروز یکدستگاه سواری تویوتا در حال حرکت در مسیر جنوب به شمال بلوار شهید پاک‌نژاد بود که در محدوده خیابان سرو با یک عابرپیاده حدودا ۷۰ ساله برخورد کرد. 

جوانبخت شدت این برخورد با زیاد توصیف کرد و گفت: متاسفانه درپی این تصادف این عابر حدودا ۷۰ ساله در دم جان خود را از دست داد و این موضوع از سوی عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه هم به تایید رسید.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به این حادثه گفت:‌ این حادثه تلخ و مرگبار یک نمونه از پیامدهای عینی عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است. در این حادثه عابرپیاده در فاصله‌ای بسیار کم از پل عابر پیاده درحال تردد به سمت دیگر خیابان بود و این درحالی بود که تمامی مسیر وسط راه نیز به وسیله فاظ و نرده مسدود شده بود. این تصادف در لاین سه یعنی خط سرعت روی داده و این یعنی عابرپیاده بی‌احتیاط تا لاین سه هم پیش رفته و به پل عابر پیاده هیچ توجهی نکرده بود.

وی از مردم خواست که برای عبور از عرض معابر حتما از گذرگاه‌های مجاز یعنی خطوط عابرپیاده تردد کنند. همچنین دقت داشته باشند که اگر در محدوده‌ای خط عابر پیاده وجود داشته و چراغ راهنمایی نیز وجود داشته باشد، باید تا زمان سبز شدن چراغ برای عبور عابران منتظربمانند. در دیگر معابر نیز باید از پل عابر پیاده یا زیرگذرها برای عبور به سوی دیگر خیابان استفاده کنند.

ارسال نظر