شناسه خبر : 38971

هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه‌های شمالی البرز

هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه‌های شمالی البرز

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل طی امروز (۱۳ مهرماه) در دامنه‌های شمالی البرز هشدار داد و بر لزوم خودداری از کوهنوردی و دره‌نوردی تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان،  افزود: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی امروز (۱۳ مهرماه) در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق ابرناکی و مه آلودگی، بارندگی، بارش برف در قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع، وزش باد شدید و خیلی شدید و رعدوبرق را در پی خواهد داشت بنابراین شرایط جوی برای صعود به این مناطق مخاطره‌آمیز است و در صورت ضرورت، با تجهیزات و پوشاک زمستانه اقدام به صعود شود.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها در دامنه‌های شمالی البرز به‌ویژه البرز مرکزی و شرقی منجر به وقوع سیل، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود بنابراین فعالیت‌های کوهنوردی، کوهپیمایی به‌ویژه دره‌نوردی مخاطره آمیز است و منجر به تلفات می شود. مه آلودگی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین به همراه داشتن تجهیزات ناوبری جهت اجتناب از انحراف از مسیرهای صعود  ضروری است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: وزش باد شدید منجر به تشدید سوزباد، افت محسوس دمایی و احتمال سرمازدگی می‌شود. در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است.

وی افزود: طی جمعه (۱۴ مهرماه) بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمال شرق و دامنه‌های شمالی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: با توجه به وقوع بارش‌ها در روزهای اخیر، همچنان طی روز جمعه علیرغم پایداری نسبی جوی، در ارتفاعات البرز به‌ویژه دامنه‌های شمالی دره‌نوردی و تردد در بستر رودخانه‌ها به سبب پرآبی مخاطره‌آمیز و شرایط لغزش و ریزش زمین مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان درباره ارتفاعات شمال تهران گفت: امروز (۱۳ مهرماه) آسمان این منطقه نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و وقوع بارش به‌ویژه در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید خواهد بود. جمعه (۱۴ مهرماه) آسمان ارتفاعات شمال تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و وزش گاهی شدید خواهد بود.

ارسال نظر