شناسه خبر : 38682

ماموران قلابی در شهرستان ری دستگیر شدند

ماموران قلابی در شهرستان ری دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ مامورنما و کشف تجهیزات نظامی با تلاش ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک این شهرستان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز سه شنبه اظهار داشت: در پی گزارش چند مورد اخاذی از شهروندان توسط ۲ فرد سودجو در پوشش مامور قلابی با یک دستگاه خودرو ساینا در محدوده کهریزک، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۷۰ این فرماندهی با بررسی اظهارات مالباختگان و بدست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی خود را آغاز و سرانجام با انجام اقدامات پیچیده تخصصی و پلیسی متهمان را درحال اخاذی از شهروندان را در محل دستگیر و یک دستگاه خودرو ساینا متعلق به متهمان توقیف و متهمان به مقر پلیس منتقل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بازرسی از متهمان تعدادی کارت و حکم جعلی،گاز اشک آور، سه دستگاه تلفن همراه هوشمند، ۲ عدد شوکر برقی، دستبند، قاب بیسیم، یک قبضه سلاح سرد، و مقداری وجه نقد اخاذی شده کشف و در بازجوئی هابه چهار فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مامور اعتراف و پس از دعوت و شناسایی سارقان توسط مالباختگان و تشکیل پرونده، برای بررسی تخصصی تحویل پلیس آگاهی شهرستان شدند.

وی اضافه کرد: شگرد مامورنما ها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

طرهانی، ناآشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور برشمرد و از شهروندان خواست در چنین مواقع حتماً خونسردی خود را حفظ و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 
ارسال نظر