شناسه خبر : 38508

عامل قتل عام درختان جنگلی در بخش بلده شهرستان نور دستگیر شد

عامل قتل عام درختان جنگلی در بخش بلده شهرستان نور دستگیر شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور از شناسایی و دستگیری عامل قتل عام درختان جنگلی در بخش بلده این شهرستان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، صادق طهماسب پور، افزود : فردی که مرتکب چنین تخلفی شده در گذشته هم سابقه داشته و به در پی رصد و گشت نیروهای حفاظتی در عرصه متخلف شناسایی و همراه با خودرو اش دستگیر و توقیف شد.

وی اظهار کرد : این فرد روز گذشته دستگیر و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور یادآور شد : این فرد در بازجویی های نخست اقرار به قطع ۷۰ اصله درخت از نوع گونه توسکا کرد اما وی در گذشته هم سابقه داشته و امیدواریم با صدور حکم دستگاه قضایی، عامل بازدارنده برای این فرد متخلف باشد.

برابر مستندات، از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاقچیان چوب سه نفر از نگهبانان که مسوولیت کنترل و ورود و خروج چوب آلات جنگلی در بوستان های جنگلی شهرستان را نور را برعهده داشتند، زخمی کردند.

مورد نخست آن در فروردین ماه امسال بود که ۲ تن از نگهبانان ورودی و خروجی بوستان جنگلی ایزد شهر نور براثر اصابت گلوله سلاح گرم از سوی قاچاقچیان زخمی شدند که برای مداوا از سوی مرکز فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی این شهر انتقال داده شدند.

مورد دیگر در سی ام مرداد ماه امسال بود که افراد متخلف به ضرب و شتم نگهبان پارک جنگلی نور اقدام کردند.

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد.

 

ارسال نظر