شناسه خبر : 37096

آتش جنگل ارتفاعات نیلکوه گالیکش با بالگرد خاموش می‌شود

آتش جنگل ارتفاعات نیلکوه گالیکش با بالگرد خاموش می‌شود

فرماندار گالیکش در شرق استان گلستان از درخواست برای اعزام بالگرد برای خاموش کردن آتش در عرصه‌های جنگلی واقع در اتفاعات «نیلکوه» این شهرستان خبر داد و گفت: به احتمال زیاد امروز پنجشنبه یک فروند بالگرد به منطقه اعزام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی جوان‌حاذق‌خواه روز پنجشنبه بیان داشت: آتش‌سوزی نقطه‌ای که از ظهر سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری در ارتفاعات «نیلکوه» گالیکش رخ داد به علت صخره‌ای بودن، صعب‌العبور بودن، کنار دره واقع شدن و همچنین وزش باد همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی آتش این عرصه‌های جنگلی که بیشتر آنرا « شاخ و برگ خشک و درخچه‌ها و گیاه سیاه تلو» تشکیل می‌دهند، تحت کنترل است.

جوان‌حاذق‌خواه اضافه کرد: گستره این حریق حدود یک و نیم هکتار و در چند نقطه است که اطفای آن با توجه به دلائلی که اشاره شد، به کُندی پیش می‌رود اما نیروهای عملیاتی موجود در محل آتش را کاملا تحت کنترل دارند.

فرماندار گالیکش همچنین گفت: برای خاموش کردن آتش ارتفاعات «نیلکوه» روز گذشته درخواست یک فروند بالگرد شد که امروز خلبان آن به شهرستان اعزام و سوخت مورد نیاز آن هم تامین شده است.

وی افزود: به سبب خشکسالی و نبود آب کافی در کاسه سدهای گلستان و بوستان و نیز آب‌بندان‌های گالیکش، قرار است آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش از منطقه «حسین‌آباد کالپوش» حوزه استان سمنان تامین شود.

جوان‌حاذق‌خواه ابراز امیدواری کرد با ورود بالگرد آتش عرصه‌های جنگلی ارتفاعات «نیلکوه» گالیکش خاموش شود.

مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گالیکش حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 
ارسال نظر