شناسه خبر : 36908

جزئیات قلع‌ و قمع ۵۰ درخت بوستانی در زعفرانیه تهران

جزئیات قلع‌ و قمع ۵۰ درخت بوستانی در زعفرانیه تهران

شهردار منطقه یک درخصوص روند تخریب بوستان موسوم به «کوهپایه» توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با رایزنی صورت گرفته چندین نوبت زمان اجرای حکم قطعی را عقب انداختیم، اما این بار بدون اطلاع ما اجرای حکم انجام شد و کاملا غافلگیرانه بود.

به گزار چابک آنلاین به نقل از ایسنا، صباغ،  در خصوص قطع درختان بوستان موسوم به "کوهپایه" گفت: از سال ۹۹ پرونده زمین بوستان «کوهپایه» در مراجع قضایی مفتوح و در همان سال اولین رأی صادر شد و در سال ۱۴۰۰ فرایند تجدید نظر این حکم که مبنی بر قلع‌وقمع و جمع آوری درختان بود انجام و نهایتا مراتب به اجرای احکام ارسال شد.

وی با بیان این که آخرین دستور اجرای حکم در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال جاری به شهرداری منطقه یک ابلاغ شد که  ما صراحتا به کلانتری اعلام کردیم که در این فصل، امکان جابجایی درختان وجود ندارد و باید به ما زمان دهید تا نسبت به جمع آوری درختان در فصل مناسب اقدام کنیم، اظهار کرد: از تاریخ ۲۰ تیر ماه که ما در شهرداری منطقه یک به کلانتری نامه زدیم تا روز گذشته هیچ ابلاغیه و اخطاریه درخصوص اجرای حکم این پرونده به شهرداری داده نشد و ساعت ۶ صبح روز شنبه با خبر شدیم که با حضور تعداد زیادی از عوامل نیروی انتظامی در محل و نصب برچسب‌های ورود ممنوع، درختان این ملک را با استفاده از «باب کت» قلع‌ و قمع کردند.

شهردار منطقه یک با تاکید بر این که در این زمین حدود ۵۰ درخت از بن ۱۵ تا ۳۵ موجود بود که متأسفانه قلع‌ و قمع شد، گفت: نکته قابل توجه این است که شهرداری منطقه در دو تاریخ ۲۳ تیر و اوایل مرداد ماه سال جاری به مجتمع قضایی درخواست تملک زمین را داده بود که قانونا باید به ما شش ماه زمان داده می‌شد که فرایند تملک را پیش ببریم، اما به این موضوع توجه نشد و واحد اجرای احکام نسبت به اجرای حکم اقدام کرد.

وی با تاکید بر این که بدون اطلاع شهرداری در ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۱ مرداد اقدام به اجرای حکم کردند و حتی وقتی شهردار ناحیه با خبر شده و قصد داشته که مانع اجرای این حکم شود او را جلب  کردند، گفت: این ملک یک زمین خالی بوده است که در اوایل دهه ۹۰ درختکاری در آن صورت می گیرد و کم کم تبدیل به یک بوستان می شود. هر چند که درخصوص اسناد مالکیت آن طرح شکایتی در دادسرای ناحیه یک شمیرانات ثبت شده است، اما در زمان مدیریت بنده در شهرداری منطقه یک که چهار ماه از آن می گذرد با رایزنی صورت گرفته چندین نوبت زمان اجرای حکم قطعی را عقب انداختیم، اما این بار بدون اطلاع ما اجرای حکم انجام شد و کاملا غافلگیرانه بود.

صباغ در پاسخ به این سوال که مالک قصد دارد از این زمین چه استفاده‌ای کند؟ اظهار کرد: مالک می‌خواهد مسکونی بسازد، اما ما نیز در منطقه یک پیشنهاد تغییر کاربری این ملک به فضای سبز را به کمیسیون ماده پنج برده و امیدواریم که این درخواستمان محقق شود.

ارسال نظر