شناسه خبر : 36722

۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آبی قشم کشف شد

۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آبی قشم کشف شد

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سوی مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در سواحل این جزیره خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل لز ایرنا، سردار بهادر اسماعیلی روز پنجشنبه افزود: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم هنگام گشت زنی و کنترل نوار مرزی به ۲ فروند شناور حامل کالای قاچاق برخورد کردند که سرنشینان آنها به محض مشاهده مرزبانان با افزایش سرعت و تغییر مسیر قصد فرار را داشته که مرزبانان بلافاصله شناورهای یادشده را تعقیب و عرصه را بر قاچاقچیان تنگ کردند.

وی ادامه داد: سرنشینان این ۲ شناور تندرو که تمامی راه های فرار را برخود بسته می دیدند به ناچار بارهای قاچاق خود را به سطح دریا ریخته و به سرعت از محل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان فراری همچنان ادامه دارد گفت: مرزبانان در بازرسی از محل موفق به کشف ۸۶۲ کیلو گرم انواع پودر بدنسازی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

سردار اسماعیلی اضافه کرد: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق انواع کالا، دام زنده، سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

 خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

ارسال نظر