شناسه خبر : 36487

۲ هکتار از مراتع جنگلی منطقه گردشگری دالاهو در آتش سوخت

۲ هکتار از مراتع جنگلی منطقه گردشگری دالاهو در آتش سوخت

سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: ۲ هکتار از مراتع جنگلی این شهرستان بر اثر ۲ فقره آتش‌سوزی جداگانه در ۲ روز گذشته در آتش سوخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «کیومرث جلیلیان» افزود: این آتش سوزی ها در ارتفاعات جنگلی ریجاب (جنگل های بلوط) از توابع شهرستان دالاهو رخ داد که پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی فراخوان‌های لازم برای حضور مردم و نیروهای امدادی صادر شد و نیروها به منظور خاموش کردن آتش به سرعت به منطقه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: این آتش سوزی با تلاش دستگاه های امدادی و مدیریت بحران دالاهو و منابع طبیعی و مشارکت بسیار خوب اهالی منطقه و با وجود گرمای هوا و مصدوم شدن یکی ۲ نفر از اهالی که به طور سرپایی مداوا شدند، پس از چند ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.

جلیلیان با ببان اینکه این آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی افراد رخ داد، گفت: از ابتدای امسال مراتع جنگلی و چندین هکتار پس‌چر و مزارع این شهرستان طعمه آتش سوزی شده اند.

وی از تمام گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش در طبیعت با توجه به پوشش گیاهی منطقه خودداری کرده و نکات ایمنی را را رعایت کنند تا شاهد حوادث جبران ناپذیر به طبیعت و تخریب منطقه نباشیم.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۵۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار هکتار باغ است که عمده باغات این شهرستان در منطقه ریجاب واقع است.

ارسال نظر