شناسه خبر : 36322

توفان در ژاپن بیش از ۲۶۰ پرواز را لغو کرد

توفان در ژاپن بیش از ۲۶۰ پرواز را لغو کرد

شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» امروز (دوشنبه) گزارش داد که دستکم ۲۶۴ پرواز در ژاپن به دلیل نزدیک شدن توفانی موسوم به «خانون» لغو شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی می‌شود که توفان از امروز تا فردا (سه‌شنبه) به مناطق جنوب غربی «اوکیناوا» و «آمامی» ژاپن نزدیک شود.

شبکه ان اچ کی گزارش داده که «خطوط هوایی ژاپن» (JAL) ۶۷ پرواز امروز را لغو کرده است در حالی که «آل نیپون ایرویز» (ANA) ۷۳ پرواز امروز و ۱۲۴ پرواز فردا را با نزدیک شدن این توفان لغو کرده است.

مقامات ژاپنی به ساکنان اوکیناوا و آمامی هشدار داده اند که توفان خانون می تواند امواج بلند، رانش زمین و سیل را به همراه داشته باشد.

همچنین توفان دیگری موسوم به «دوکسوری» در روزهای اخیر پکن، پایتخت چین را درنوردیده و منجر به تخلیه ده‌ها هزار نفر از مناطق پرخطر شده است. 

دوکسوری نیز یکی از قوی‌ترین توفان‌هایی است که در سال‌های اخیر چین را درنوردیده است و صدها میلیون نفر در بخش‌های شمالی این کشور از جمله در پکن، تحت هشدار قرمز - بالاترین سطح - برای باران شدید هستند.

در حالی که قدرت توفان دوکسوری کاهش می‌یابد، پیش بینی‌ها هشدار دادند که توفان خانون قرار است این هفته سواحل پرجمعیت چین را درنوردد.

 

ارسال نظر