شناسه خبر : 35626

بخشش یک اعدامی به مناسبت عید غدیر

بخشش یک اعدامی به مناسبت عید غدیر

رئیس کل دادگستری استان تهران از اعلام گذشت اولیای دم در یک پرونده قصاص به‌ مناسبت عید سعید غدیرخم خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازفارس ، علی القاصی از اعلام گذشت اولیای دم در یک پرونده قصاص به‌مناسبت عید سعید غدیرخم در شهرستان قرچک و با تلاش دستگاه قضا خبر داد و گفت: ایجاد صلح و سازش در دعاوی مختلف و به‌طور خاص پرونده‌های قصاص نفس که قابل گذشت هستند، همواره یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان تهران است که در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در مورد اخیر، متهمی که به موجب دادنامه قطعی محکوم به قصاص نفس گردیده بود، با تلاش دادستانی قرچک و برگزاری جلسه‌ای در راستای اصلاح ذات‌البین و با گذشت اولیای دم به‌مناسبت عید سعید غدیرخم از قصاص رهایی یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توفیقات شوراهای حل اختلاف تهران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری با تلاش شوراهای حل اختلاف، رضایت اولیای دم در هفت پرونده قصاص اخذ گردید و محکومان به زندگی بازگشتند.

القاصی همچنین از آزادی 882 نفر از مددجویان با تلاش شوراهای حل اختلاف و اخذ رضایت از شاکیان در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد. 

ارسال نظر