شناسه خبر : 44840

آلمانی‌ها کمتر از گذشته خرید می‌کنند!

آلمانی‌ها کمتر از گذشته خرید می‌کنند!

بر اساس داده های اولیه که توسط اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) منتشر شد، بخش خرده فروشی این کشور در سال ۲۰۲۳ کاهش فعالیت شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس داده های اولیه که روز چهارشنبه توسط اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) منتشر شد، بخش خرده فروشی این کشور در سال ۲۰۲۳ کاهش فعالیت شدیدی را تجربه کرد.

در شرایط تعدیل شده قیمت، فروش در این بخش نسبت به سال ۲۰۲۲، ۳.۳ درصد و نسبت به سال ۲۰۲۱، سالی که درآمدهای خرده فروشی افزایش یافته بود، ۳.۹ درصد کاهش داشت.

فروش بخش مواد غذایی که در مقایسه با سال قبل از آن ۳.۹ درصد کاهش یافت، متحمل آسیب جدی شد. فروش خرده‌فروشی غیرغذایی واقعی ۳.۱ درصد کاهش یافت که اولین بار از سال ۲۰۱۳ کاهش نشان می‌دهد.

فروش انجام شده توسط خرده‌فروشان آنلاین و پستی که درآمد آن‌ها در طول همه‌گیری رونق شدیدی داشت، در سال گذشته میلادی ۳.۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال آلمان، حتی فصل معمولاً سودآور کریسمس نیز تغییری برای خرده فروشان به همراه نداشت.

این ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که فروش در دسامبر ۲۰۲۳ در مقایسه سال به سال ۱.۷ درصد و در مقایسه ماه به ماه ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران عملکرد ضعیف بخش خرده فروشی در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را با تورم بالا و مداوم مرتبط می‌دانند.

نتایج یک نظرسنجی که اخیراً توسط انجمن تجارت آلمان (HDE) انجام شد، نشان می‌دهد که از هر شش خرده‌فروش، تنها یک نفر وضعیت فعلی کسب‌وکار را "خوب" ارزیابی می‌کند و از هر پنج خرده فروش نیز تنها یک نفر پیش‌بینی کرده است که فروش در سال ۲۰۲۴ بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

در میان مشکلات عمده‌ای که بخش خرده فروشی با آن مواجه است، خرده فروشان در این نظرسنجی به بی میلی عمومی مصرف کنندگان برای خرج کردن پول، افزایش هزینه‌های انرژی، تورم، کمبود نیروی کار و تاثیر درگیری‌های نظامی در اوکراین و خاورمیانه بر زنجیره تامین اشاره کردند.

با این حال، به گفته الکساندر فون پرین، معاون رئیس جمهور آلمان، انجمن  HDEپیش بینی می‌کند که بخش خرده فروشی امسال ۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۳ رشد داشته باشد.

وی در نشست خبری روز چهارشنبه گفت: سال جاری به احتمال زیاد برای خرده‌فروشی بهتر از سال گذشته خواهد بود. سیگنال‌های مثبتی برای این صنعت وجود دارد.

ارسال نظر