شناسه خبر : 42075

ضرر ۲ میلیارد دلاری بانک‌ها از معامله توییتر

ضرر ۲ میلیارد دلاری بانک‌ها از معامله توییتر

ایلان ماسک به طور خصوصی به بانکداران گفته است که در معامله توییتر ضرر نخواهند کرد اما پیش‌بینی می شود که بانک‌ها حداقل ۲ میلیارد دلار ضرر کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، پنج منبع آگاه به روزنامه فایننشیال تایمز گفتند: ایلان ماسک به برخی از بانکدارانی که سال میلادی گذشته، با وام ۱۳ میلیارد دلاری، از خرید موفوق توییتر توسط این میلیاردر حمایت کردند، گفته است که از این معامله ضرر نخواهند کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در اکتبر گزارش کرده بود این یک وعده جسورانه است، زیرا بانک‌ها در حال حاضر در صورت واگذاری بدهی خود، حدود ۲ میلیارد دلار از دست خواهند داد.

ایلان ماسک برای تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در سال ۲۰۲۲، به دنبال تهیه پول از منابع مختلف از جمله ۱۳ میلیارد دلار از هفت بانک شامل بانک آمریکا، بارکلیز، بی ان پی پاریبا، میزوهو، مورگان استنلی و سوسیته جنرال بود.

این خرید به خودی خود یک سرمایه گذاری پرریسک بود. توییتر یک کسب و کار با جریان نقدی منفی بود و زمانی که ماسک تصمیم گرفت در اکتبر گذشته به دنبال خرید این شرکت برود،  وام دهندگان از قبل انتظار داشتند که در سرمایه گذاری خود با ضرر مواجه شوند. آنها البته از این ریسک مطلع بودند.

آنجلو زینو، تحلیلگر ارشد صنعت در شرکت  CFRA، سال گذشته به بیزنس اینسایدر گفته بود: ارزش واقعی، رابطه با ایلان ماسک است.

اما پس از گذشت ۹ ماه از این خرید، ماسک اعلام کرد توییتر که اکنون ایکس نام دارد، هنوز جریان نقدی منفی دارد که بخشی از آن به دلیل کاهش تقریبا ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی است.

تبلیغ‌کنندگان از جمله آی بی ام، اپل، والمارت و دیزن، پس از اظهارنظر یهودی‌ستیزانه اخیر ماسک در ایکس، از این پلتفرم خارج شدند.

طبق گزارش فایننشیال تایمز، مشخص نیست که ماسک چه زمانی به بانکداران وعده داده است که از این معامله ضرر نخواهند کرد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، یکی از افراد مشارکت کننده در خرید توییتر اظهار کرده که  بانک‌ها ممکن است نتوانند در سال ۲۰۲۴ از این بدهی خلاص شوند و ناچار خواهند بود این بدهی را با تخفیف زیادی در ترازنامه خود نگه دارند.

 

ارسال نظر