شناسه خبر : 33381

تویوتا رکورد زد

تویوتا رکورد زد

تویوتا موتور ژاپن رکورد تولید سالانه جهانی را در سال تجاری منتهی به ماه مارس به ثبت رساند و از هدف خود یعنی ۹.۱ میلیون خودرو عبور کرد زیرا اختلالات کارخانه به دلیل مشکلات عرضه تراشه‌های جهانی و محدودیت‌های همه‌گیری کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش هشدار داد که تأثیرات کمبود طولانی‌مدت تراشه جهانی هنوز هست و گفت که پیش‌بینی تأثیر آن در آینده مشخص نیست.

تویوتا اعلام کرد که در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۹.۱۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که اندکی جلوتر از هدف خود است، هرچند که این هدف در بحبوحه اختلال در صنعت، دو بار از هدف ۹.۷ میلیون کاهش یافته است.

تولید خودرو سال گذشته ۸.۵۷ میلیون بود. فروش جهانی برای ۱۲ ماه منتهی به مارس از ۹.۵۱ میلیون دستگاه سال قبل به ۹.۶۱ میلیون دستگاه افزایش یافت و رکورد سالانه دیگری را به ثبت رساند. البته این شرکت اهداف فروش یا تولید جدید برای سال تجاری جاری را منتشر نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد که تاکنون ۱۷ هزار و ۴۷۳ وسیله نقلیه الکتریکی در سراسر جهان، از جمله خودروهای لوکس لکسوس، در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ فروخته است که در مقایسه با ۲۴ هزار و ۴۶۶ خودروی برقی فروخته شده تویوتا در سراسر جهان برای سال ۲۰۲۲ است.

 

 

ارسال نظر