شناسه خبر : 33271

پپسی قیمت‌های خود را افزایش خواهد داد

پپسی قیمت‌های خود را افزایش خواهد داد

شرکت صنایع غذایی آمریکایی پپسی‌کو، پیش‌بینی‌های سالانه خود را پس از افزایش قیمت‌ها برای جبران هزینه‌های بالاتر و تقاضای ثابت برای شکست نتایج سه‌ماهه اول افزایش داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج این گزارش، مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر را نشان می دهد که عملکرد سه ماهه رقبایی مانند کوکاکولا و نستله را دنبال کرد. پپسی اعلام کرد که میانگین قیمت‌ها در سه ماهه اول ۱۶ درصد افزایش یافت.

شرکت‌های جهانی کالاهای مصرفی از زمان شیوع بیماری همه‌گیر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند تا با جهش هزینه‌های مواد خام، نیروی کار و حمل‌ونقل مقابله کنند.

هیو جانستون، مدیر ارشد مالی پپسی به رویترز گفت: ما انتظار نداریم قیمت کالاها برای ما کاهش یابد، فقط نرخ تورم در سال اندکی سبک‌تر خواهد شد. فریتو لِی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت پپسی‌کو همچنین قصد دارد تا قیمت‌ها را برخلاف تصمیم خود در اوایل سال برای توقف در برخی از مناطق افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد خالص ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۸۵ میلیارد دلار رسید که بالاتر از برآوردهای ۱۷.۲۲ میلیارد دلاری بود. سود تعدیل شده ۱.۵ دلاری به ازای هر سهم نیز از برآوردهای ۱.۳۹ دلاری پیشی گرفت.

 

ارسال نظر