شناسه خبر : 33006

مرسدس بنز سرعت گرفت

مرسدس بنز سرعت گرفت

خودروساز آلمانی مرسدس بنز اعلام کرد که فروش گروه مرسدس بنز در سه ماهه اول سال نسبتاً افزایش یافته است که به دلیل افزایش فروش خودروهای الکتریکی و خودروهای پریمیوم بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فروش جهانی این شرکت سه درصد افزایش یافت و به ۵۰۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید و اروپا با هشت درصد بیشترین رشد را داشت.

این شرکت بزرگ‌ترین افت فروش در سایر نقاط جهان را داشت که شامل مناطقی به جز اروپا، آسیا و آمریکای شمالی می‌شود. این تعداد تقریباً یک چهارم کاهش یافت که تحت تأثیر تصمیم شرکت برای توقف صادرات و تولید در روسیه در مارس سال گذشته بود.

خودروهای برقی محرک اصلی رشد در سه ماهه بودند و فروش آن تقریباً دو برابر شد و به ۵۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید. مدل های رده بالا مانند مایباخ، مرسدس-آ اِم گِ و مرسدس بنز کلاس جی نیز رشد قابل توجهی ۱۸ درصدی را نشان داد و به ۹۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه در این دوره رسید.

بریتا سیگر، از اعضای هیئت مدیره مرسدس گفت که هر دو بخش، علیرغم اختلالات زنجیره تامین مداوم، مشکلات اقتصادی و عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی، نتایج قوی را داشتند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش در بخش مرسدس بنز ون در سه ماهه ۱۲ درصد رشد کرد و به ۹۸ هزار و ۹۰۰ رسید که بهترین نتیجه سه ماهه اول آن است.

 

ارسال نظر