شناسه خبر : 32790

ارائه ۱۰ مدل تویوتا برقی به بازار

ارائه ۱۰ مدل تویوتا برقی به بازار

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ مدل خودروی برقی باتری‌دار جدید را تا سال ۲۰۲۶ معرفی کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت تویوتا موتور ۱۰ مدل جدید با باتری ارائه خواهد کرد و فروش ۱.۵ میلیون خودروی برقی در سال را تا سال ۲۰۲۶ هدف قرار داده که هدف آن رشد در بازاری است که مدت‌هاست با رقبای خود مقابله می‌کند.

مدیران ارشد تویوتا اظهار کردند که تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش، یک واحد جدید و تخصصی را برای تمرکز بر نسل بعدی خودروهای برقی باتری راه‌اندازی خواهد کرد. تویوتا، در حال حاضر تنها سه مدل الکتریکی در بازار دارد  که سال گذشته کمتر از ۲۵ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شد.

سرمایه‌گذاران و گروه‌های زیست‌محیطی اظهار کرده‌اند که تویوتا در توسعه خط تولید خودروهای باطری به اندازه کافی سریع عمل نکرده و جایگاه خود را در مقابل شرکت تسلا و شرکت‌هایی که سریع رشد کرده‌اند را از دست داده است.

این خودروساز ژاپنی موافق این نیست که خودروهای برقی تنها یک گزینه برای مشتریان هستند و خودروهای هیبریدی مانند پریوس نیز انتخاب مهمی برای برخی بازارها و رانندگان است و انتظار می‌رود که خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از کل تولید خودرو در سراسر جهان را شامل شوند.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا گزارش داد که فروش ایالات‌متحده در سه ماهه اول حدود ۹ درصد کاهش یافته و شرکت جنرال موتورز افزایش ۱۸ درصدی داشته است. همچنین داده‌ها در ماه نوامبر نشان داده است که مصرف‌کنندگان آمریکایی متقاضی خودروهای الکتریکی از شرکت تویوتا و هوندا موتور تقاضای خود را برآورده می‌کنند.

 

ارسال نظر