شناسه خبر : 32725

زیان ۲ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی سوئد

زیان ۲ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی سوئد

بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی سوئد، پس از گزارش ۲ میلیارد دلار زیان سرمایه‌گذاری مرتبط با بحران بانکی ماه گذشته در آمریکا، مسئول اوراق قرضه و سهام خود را به‌صورت رسمی برکنار و برنامه‌ای برای کاهش ریسک‌پذیری اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اَلِکتا روز سه‌شنبه اعلام کرد سهام عمده را در شرکت‌های دور از بازار داخلی خود کاهش خواهد داد. این صندوق آن گرِوِلیوس (Grevelius Ann) را به‌عنوان سرپرست مدیریت سبد سهام معرفی کرد.

جِیکوب لاپیدوس (Jacob Lapidus)، سخنگوی اَلِکتا، اعلام کرد لیزلوت لِدین (Liselott Ledin)، مسئول اوراق قرضه و سهام برکنار شده است. لِدین مسئول تبدیل اَلِکتا به یکی از بزرگ‌ترین سهامداران گروه مالی بانک سیلیکون‌ولی، بانک سیگنچر و بانک فِرست ریپابلیک است.

بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر سقوط کردند و بانک فِرست ریپابلیک هنوز برای بقای خود در تلاش است.

مگنوس بیلینگ (Magnus Billing)، مدیرعامل اَلِکتا، در بیانیه‌ای اظهار کرد: زیان بانک‌های آمریکا، اعتماد مشتریان به اَلِکتا و مدیریت سهام آن را به طور جدی خدشه‌دار کرده است.

وی افزود: اکنون وظیفه ما است که ثابت کنیم مستحق اعتماد مجدد مشتریان هستیم. بیلینگ خاطرنشان کرد مدیریت سهام اَلِکتا به شروعی تازه و مدیریتی جدید نیاز دارد.

اخبار مربوط به ضرر و زیان اَلِکتا باعث خشم عمومی در سوئد شد؛ زیرا این صندوق پول ۲.۶ میلیون مشتری خصوصی را مدیریت می‌کند.

اَلِکتا به‌تازگی سرمایه خود را از ۲ وام‌دهنده محلی هندلس بانکن ((Svenska Handelsbanken AB و سوئد بانک Swedbank AB)) خارج و سرمایه‌گذاری در بانک‌های ویژه آمریکا را انتخاب کرده بود.

ارسال نظر