شناسه خبر : 30073

تسلا ۲.۲ میلیون دلار جریمه شد

تسلا  ۲.۲ میلیون دلار جریمه شد

کره‌جنوبی تسلا را به دلیل اغراق در محدوده رانندگی خودروهای الکتریکی ۲.۲ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کره جنوبی اعلام کرد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به مشتریان خود در مورد برد کوتاه‌تر خودروهای الکتریکی خود در دمای پایین، ۲.۸۵ میلیارد وون (۲.۲ میلیون دلار) جریمه را برای شرکت تسلا اعمال خواهد کرد.

کمیسیون تجارت منصفانه در کره جنوبی (KFTC) گفت که تسلا در وب سایت رسمی محلی خود از ماه آگوست ۲۰۱۹ تا همین اواخر درباره برد رانندگی خودروهای خود با یک بار شارژ، مقرون به صرفه بودن سوخت آنها در مقایسه با خودروهای بنزینی و همچنین عملکرد سوپرشارژرهای خود اغراق کرده است.

کمیسیون تجارت منصفانه در کره جنوبی امروز(سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برد رانندگی خودروهای برقی ایالات‌متحده در هوای سرد تا ۵۰.۵ درصد در مقایسه با تبلیغات آنلاین آنها کاهش می‌یابد. یک گروه مصرف‌کننده کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ اظهار کرد که برد رانندگی اکثر خودروهای برقی تا ۴۰ درصد در دمای سرد زمانی که باتری‌ها نیاز به گرم کردن دارند، کاهش می‌یابد و تسلا بیشترین آسیب را متحمل می شود.

سال گذشته، KFTC، خودروساز آلمانی مرسدس بنز و واحد کره‌ای آن را به دلیل تبلیغات نادرست مرتبط با انتشار گاز خودروهای سواری دیزلی، به پرداخت ۲۰.۲ میلیارد وون جریمه کرد.

 

ارسال نظر