شناسه خبر : 29213

نیمی از مردم آلمان توان خرید هدیه کریسمس دارند‌

نیمی از مردم آلمان توان خرید هدیه کریسمس دارند‌

نشریه بیلد آلمان گزارش داد به خاطر افزایش قیمت‌ها، بسیاری از مردم در این کشور سنت دیرین خرید هدیه را برای کریسمس سال جاری انجام نخواهند داد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، نتایج یک نظرسنجی از سوی موسسه INSA آلمان حاکی ‌است که یک چهارم مردم این کشور امسال برای عزیزان خود هدیه نخواهند خرید و خبری از انجام این سنت دیرین نیست.

دلیل این مسئله تورم بالا و افزایش شدید قیمت‌ها در این بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا است.

در نظرسنجی انجام شده 23 درصد مردم گفته‌اند که اصلا هدیه نخواهند خرید و 22 درصد دیگر هم گفته اند که مجبور هستند برای خرید هدیه از پس انداز خود استفاده کنند. 3 درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که ممکن است برای خرید هدیه مجبور شوند زیر بار قرض بروند.

یافته‌های نظرسنجی موسسه INSA نشان می دهد که کمتر از نیمی از مردم ‌آلمان توان خرید هدیه کریسمس بدون قرض یا استفاده از پس انداز خود را دارند.

 قیمت 120 قلم هدیه کریسمس پر طرفدار در آلمان طی سال جاری و نسبت به سال 2021 به طور متوسط 56 درصد افزایش داشته است.

به گزارش دفتر آمار فدرال آلمان در ماه اکتبر سال جاری نرخ تورم در آلمان به بالاترین میزان چند ده سال گذشته رسیده است. اصلی ترین دلیل افزایش قیمت‌ها در آلمان، بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی و به خصوص گاز در این کشور به خاطر تحریم روسیه بوده است.

ماه گذشته میلادی، موسسه INSA یک نظرسنجی دیگر انجام داد که نتایج آن نشان داد که نیمی از مردم آلمان معتقدند که دولت این کشور در حل بحران انرژی شکست خورده و 30 درصد مردم هم گفته‌اند که نمی توانند پول قبض برق وگاز خود را در ماه‌های آینده پرداخت کنند.

 

ارسال نظر