شناسه خبر : 29136

زمستان "غم‌بار" انگلیس در سایه گرانی مواد غذایی

زمستان "غم‌بار" انگلیس در سایه گرانی مواد غذایی

تورم مواد غذایی در انگلیس طی ماه نوامبر به ۱۲.۴درصد رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود و رئیس کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس دراین‌باره گفت: در شرایطی که فشار افزایشی بر قیمت کالاها ادامه دارد باید گفت زمستان غم‌باری در پیش داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت تورم مواد غذایی در این کشور اروپایی طی ماه نوامبر به 12.4 درصد رسید که رکورد جدیدی محسوب می‌شود، به‌ویژه قیمت کالاهای اساسی مثل تخم‌مرغ، لبنیات و قهوه طی این ماه با افزایشی قابل ملاحظه مواجه شده است.

غذاهای تازه بیشترین رشد قیمت در ماه نوامبر را داشته‌اند به‌طوری که نرخ تورم این نوع غذاها از 13.3 درصد در ماه اکتبر به 14.3 درصد در ماه نوامبر رسیده است. انتظار می‌رود روند افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور در سال آینده میلادی نیز ادامه پیدا کند.

رشد بالای قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی بیشتر از همه خانواده‌های فقیر در انگلیس را متأثر کرده است، این در حالی است که آنها هم‌اکنون هم در پرداخت قبوض برق و گاز خود با مشکل مواجه هستند.

خانواده‌هایی که درآمد بالاتری دارند هم برای دوام آوردن زیر بار تورم بالا مجبورند هزینه‌های غیرضروری را از زندگی خود حذف کنند مثلاً رستوران رفتن را کنار بگذارند، به تعطیلات نروند و کالاهای ارزان‌تر از برندهای غیرمعروف را خریداری کنند.

زمستان "غم‌بار" انگلیس در سایه گرانی مواد غذایی

هلن دیکینسون، رئیس کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس دراین‌باره گفت: در شرایطی که فشار افزایشی بر قیمت کالاها ادامه دارد باید گفت زمستان غم‌باری در پیش داریم، قیمت مواد غذایی به‌ویژه گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات رو به افزایش دارد.

وی افزود: هدایای کریسمس نیز امسال گران‌تر از سال گذشته شده است چراکه وسایل و تجهیزات ورزشی و سرگرمی به‌ویژه رشد قیمت فزاینده‌ای داشته‌اند، در حالی که خانواده‌ها اولویت خود را تأمین نیازهای ضروری‌شان گذاشته‌اند کریسمس امسال هیجان و رونق کمتری خواهد داشت.

ارسال نظر