شناسه خبر : 25642

عقب‌نشینی لندن از تحریم‌های بیمه‌ای روسیه

عقب‌نشینی لندن از تحریم‌های بیمه‌ای روسیه

لندن برخی محدودیت‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده بود را برداشت و به شرکت‌ها اجازه داد پوشش بیمه و بیمه اتکایی برای نهادهای مرتبط با روسیه را فراهم کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، لندن برخی از محدودیت‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده بود، برداشت و به شرکت ها اجازه داد تا پوشش بیمه و بیمه اتکایی برای نهادهای مرتبط با روسیه را فراهم کنند.

اصلاحیه «مجوز تجارت عمومی تحریم های روسیه – کشتی‌ها» روز گذشته توسط وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس ابلاغ شد.

این وزاتخانه در بیانیه‌ای کوتاه توضیح داد: «مجوز عمومی برای حذف آیین نامه 28 (خدمات و منابع مالی مربوط به کالاها و فناوری تحریم شده) از بند یک (h) تصحیح شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « این (اصلاحیه) امکان ارائه بیمه و بیمه اتکایی را برای یک شخص مرتبط با روسیه در رابطه با موارد مندرج در بند یک (a)، مشروط به محدودیت ها و شرایط گسترده تر مجوز، فراهم می کند.»

بند فوق به شناورها و هواپیماهای دریایی، قطعات سازنده آنها و همچنین موتورهای توربین گازی هوانوردی (مربوط به هواپیما) اشاره می کند.

این محدودیت که در ابتدا به عنوان ابزاری برای آسیب زدن به تجارت نفت روسیه در نظر گرفته شده بود، گویا به دلیل ترس از اینکه چنین محدودیت ‌هایی سبب افزایش قیمت نفت خام و بی ‌ثباتی بیشتر امنیت انرژی جهانی شود، متوقف شده است.

پاتریک دیویسون، مدیر یک گروه صنعتی گفت: «هیچ ممنوعیتی در انگلیس وجود ندارد که بر محموله‌های جهانی نفت روسیه تأثیر بگذارد».

وی فایننشیال تایمز گفت: «با توجه به ماهیت جهانی صنعت بیمه (اتکایی)، وجود محدودیت‌های اتحادیه اروپا ممکن است بر تمایل برای حمل و نقل نفت روسیه در لندن تأثیر بگذارد.»

اقدام مشابهی برای کاهش تحریم های علیه روسیه ماه گذشته توسط اتحادیه اروپا انجام شد. در 21 جولای، شورای اتحادیه اروپا اجازه داد تا شرکت های دولتی روسیه، نفت این کشور را به کشورهای ثالث بفروشند.

این شورا همان موقع اعلام کرد: « با هدف جلوگیری از هرگونه پیامد منفی احتمالی برای امنیت غذایی و انرژی در سراسر جهان، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت، معافیت ممنوعیت انجام معامله با برخی نهادهای دولتی روسیه در زمینه محصولات کشاورزی و حمل و نقل نفت به کشورهای ثالث را تمدید کند.»

 

ارسال نظر