شناسه خبر : 23097

قیمت نفت دوباره به بالای ۱۱۲ دلار در هربشکه رسید

قیمت نفت دوباره به بالای ۱۱۲ دلار در هربشکه رسید

با تشدید تحریم های نفتی علیه روسیه قیمت نفت دوباره به بالای ۱۱۲ دلار در هربشکه رسید تا جایی که کارشناسان پیش بینی کردند قیمت نفت دوباره اوج بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، قیمت نفت در آخرین جلسه معاملاتی حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت تا دومین افزایش هفتگی متوالی را ثبت کند، این افزایش قیمت نفت به این دلیل است که تحریم‌های قریب الوقوع اتحادیه اروپا بر نفت روسیه چشم انداز عرضه محدود را افزایش داده و معامله گران را مجبور به نادیده گرفتن نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصاد جهانی کرده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۴۹ دلار یا ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۵۱ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹.۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز می‌گوید: در کوتاه مدت، عوامل بنیادی نفت مثبت هستند و ما تنها با ترس از رکود اقتصادی در آینده مانع می‌شویم.

پس از آنکه اتحادیه اروپا برنامه‌های خود را برای اعمال ممنوعیت نفت روسیه به عنوان بخشی از بسته تحریم‌های شدیدتر به دلیل درگیری در اوکراین فاش کرد به طور هفتگی، وست تگزاس اینترمدیت حدود ۵ درصد افزایش یافت، در حالی که نفت خام برنت حدود ۴ درصد افزایش یافت.

سه منبع اتحادیه اروپا به رویترز گفتند که این اتحادیه در حال ایجاد تغییراتی در طرح تحریم‌ها است، به این امید که کشورهایی که نمی‌خواهند وارد این تحریم شوند را به خود جلب کند.

تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده اولیه تولید آینده است، در این هفته با ۵ افزایش به ۵۵۷ سکو رسید که بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۰ است.

ارسال نظر