شناسه خبر : 23039

کاهش بیش‌ازحد انتظار تولید صنعتی آلمان

کاهش بیش‌ازحد انتظار تولید صنعتی آلمان

طبق گزارش دفتر آمار فدرال آلمان، تولید صنعتی در این کشور به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی و جنگ اوکراین و تاثیر آن بر زنجیره‌های عرضه، ۳.۹ درصد در ماه مارس کاهش‌یافته است

به‌گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم براساس گزارش رویترز، محدودیت‌های کرونایی و جنگ اوکراین و تاثیر آن بر زنجیره‌های عرضه باعث شده تولید صنعتی در آلمان در ماه مارس بیشتر از حد انتظار کاهش یابد.

دفتر آمار فدرال آلمان اعلام کرد تولید صنعتی در این کشور 3.9 درصد در ماه مارس کاهش‌یافته است، درحالی‌که 0.1 درصد در فوریه افزایش داشت. اقتصاددان‌های رویترز یک کاهش یک‌درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

تولید صنعتی در آلمان آخرین‌بار در آغاز بحران کرونا در آوریل 2020 سقوط کرده بود.

جرج کرامر، اقتصاددان ارشد کامرز بانک گفت اقتصاد آلمان علیرغم برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، به‌خاطر ضعف بخش صنعت احتمالاً در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی راکد می‌شود.

در بخش عرضه، قیمت بالای مواد خام اولیه و اختلال در زنجیره‌های عرضه شرایط را برای صنعت سخت کرده و از طرف دیگر، تورم و جنگ بخش تقاضا را تحت فشار قرار داده‌است.

تولید صنعتی در آلمان به‌استثنای بخش انرژی و ساخت‌وساز 4.6 درصد در ماه مارس سقوط کرده‌است.

شرکت‌های صنعتی در این کشور 4.7 درصد در ماه مارس سفارش‌های کمتری داشتند که شدیدترین کاهش ماهیانه از اکتبر سال گذشته میلادی بود و دلیل اصلی آن را می‌توان کاهش سفارشات از خارج از کشور دانست.

ارسال نظر