شناسه خبر : 21824

تعطیلی شرکت های فولکس واگن و بی ام و در اروپا

تعطیلی شرکت های فولکس واگن و بی ام و در اروپا

کارخانه فولکس واگن در اسلواکی، یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی اروپا به دلیل درگیری در اوکراین با کمبود عرضه مواجه شد و تولید خود را متوقف کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، رسانه‌های کشور اسلواکی روز سه شنبه گزارش دادند که شرکت فولکس واگن شعبه براتیسلاوا (پایتخت کشور اسلواکی) که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید خودرو در اروپا محسوب می‌شود تولید خودروهای خود را به دلیل وقفه در تأمین قطعات از اوکراین و مسائل پیرامونی آن متوقف کرده است.

لوسیا کوواروویچ ماکایووا، سخنگوی این شرکت در این باره می‌گوید: تولید خودرو در تمام مناطق و شرکت‌های تابعه فولکس واگن در اسلواکی به مدت ۲ روز به دلیل کمبود شدید و طولانی مدت تأمین قطعات نیمه هادی و قطع کامل واردات بخش زیادی از قطعات مورد نیاز خودروها از اوکراین متوقف شده است.

خبرگزاری‌های مطرح اسلواکی گزارش داده اند که این شرکت تحت تأثیر کمبود قطعات نیمه هادی (‌رسانا) ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا نیز قرار گرفته بودند به طوری که سال گذشته چندین بار مجبور به توقف تولید خود شد و سایر خودروسازان اسلواکی نیز مشکلات مشابهی را تجربه کردند.

خبرگزاری‌های کشور آلمان (کشور سازنده فولکس واگن) نیز با ابراز تأسف از تحویل قطعات خودرو از اوکراین به مقصد اسلواکی خبر تعطیلی این شرکت را تأیید کردند.

در کارخانه فولکس واگن براتیسلاوا و دو شعبه کوچک‌تر آن حدود ۱۲ هزار نفر مشغول به کار بودند که این شرکت‌ها عمدتاً محصولاتی از جمله فولکس واگن توآرگ، پورشه کاین، آئودی کیو ۷ و کیو ۸، وی دبلیو آپ، سیت می و اشکودا سیتیگو را تولید و به بازارهای اروپایی عرضه می‌شد.

هفته گذشته نیز بی ام و و فولکس واگن تولید برخی از خودروهای خود در اروپا را به دلیل وقفه در تأمین قطعات ارزان قیمت از اوکراین متوقف کردند و کارخانجاتشان را در دیگر کشورهای اروپایی تعطیل کردند.

ارسال نظر