شناسه خبر : 32879

اُمگا ۳ از کاهش بینایی در افراد آلزایمری پیشگیری می کند

اُمگا 3 از کاهش بینایی در افراد آلزایمری پیشگیری می کند

مطالعه اخیر نشان می دهد شکل جدیدی از اُمگا ۳ به بازیابی نشانگرهای خاص سلامت چشم در موش هایی که دارای مشخصات اولیه بیماری آلزایمر بودند، کمک کرد.

به گزارش چابک آنلاین به  نقل از مهر، اختلال بینایی جز مهمی از بیماری آلزایمر است. کاهش بینایی ناشی از آلزایمر فرآیند پیچیده‌ای است که شامل تغییراتی در عملکرد مغز و ساختار چشم می‌شود.

طبق نتایج این مطالعات، موش‌هایی که مکمل دریافت کردند ۹۶ درصد بهبود عملکرد شبکیه را نشان دادند.

اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی ضروری هستند، اما بدن انسان آنها را به طور طبیعی تولید نمی‌کند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که نتایج این مطالعه مقدماتی است و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است و افراد نباید مصرف مکمل‌های امگا ۳ را بر اساس این مطالعه شروع کنند.

در حالی که امگا ۳ و سایر مکمل‌ها ممکن است برای برخی افراد مفید باشد، مکمل‌های بدون نسخه از نظر خلوص و غلظت متفاوت هستند. برخی از مکمل‌ها، به خصوص بیش از حد، ممکن است برای برخی افراد خطرآفرین باشد. هرکسی که قصد مصرف مکمل‌ها را دارد، باید در مورد استفاده از مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کند.

محققان شکلی از اسید چرب امگا ۳ موسوم به دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) را توسعه دادند که می‌تواند به شبکیه وارد شده و مشکلات بینایی مرتبط با بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مانند دژنراسیون ماکولا را به حداقل برساند.

در چشم‌های سالم، DHA در شبکیه متمرکز است و به حفظ گیرنده‌های نوری، سلول‌هایی که نور را به سیگنال‌های ارسال شده به مغز تبدیل می‌کنند، کمک می‌کند.

نتایج نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند به پیشگیری از مشکلات بینایی در انسان‌های مبتلا به آلزایمر و سایر اختلالات با کمبود شایع DHA و اختلال بینایی کمک کند.

یکی از مشکلات مکمل‌های فعلی این است که DHA باید قبل از عبور از شبکیه در روده جذب شود و سپس وارد جریان خون شود. افزایش DHA در شبکیه تا کنون امکان پذیر نبوده است. مکمل جدید بر موانع روده و خونی شبکیه غلبه می‌کند.

مطالعات بیشتری برای تأیید اینکه مکمل DHA در انسان بی خطر و مؤثر است مورد نیاز است.

ارسال نظر