شناسه خبر : 32561

کودکان اوتیسم با احتمال بیشتر مشکلات بینایی روبرو هستند

کودکان اوتیسم با احتمال بیشتر مشکلات بینایی روبرو هستند

به گفته محققان، کودکان مبتلا به اوتیسم با وجود خطر بالای ابتلا به اختلالات جدی چشم، کمتر از همسالان خود غربالگری مهم بینایی دریافت می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، یک مطالعه جدید نشان داد که تنها حدود ۳۶ درصد از کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم غربالگری بینایی را در طول معاینات سلامتی خود انجام دادند. این رقم بسیار کمتر از نرخ ۵۹ درصد برای کودکان بدون این اختلال بود.

«بریتانی پری»، نویسنده ارشد و متخصص اطفال در مرکز اوتیسم ویلمینگتون ایالت دلاور، گفت: «من متوجه شدم که بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم ما هرگز غربالگری بینایی نداشته اند، حتی اگر برای همه کودکان خردسال توصیه شود.»

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که دوران کودکی برای رشد بینایی و همچنین برای تشخیص زودهنگام و درمان مشکلات چشمی بسیار مهم است.

برای این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های بیش از ۶۳۸۰۰ کودک ۳ تا ۵ ساله در یک شبکه مراقبت اولیه در دلاور، پنسیلوانیا و فلوریدا را بررسی کرد.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند که غربالگری از طریق عکس مخصوصاً برای کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم مفید است زیرا آنها همیشه نمی‌توانند دستورالعمل‌ها یا سوالات تست‌های بینایی مرسوم را درک کنند و به طور شفاهی به آنها پاسخ دهند.

پری گفت: «افزایش استفاده از غربالگری عکس می‌تواند راهی عالی برای افزایش غربالگری بینایی در گروه‌های آسیب پذیر باشد.»

ارسال نظر