شناسه خبر : 32395

ریزش مو در زنان می تواند نشانه مشکلات بزرگ تر سلامت باشد

ریزش مو در زنان می تواند نشانه مشکلات بزرگ تر سلامت باشد

ریزش مو می تواند برای زنان آزاردهنده باشد، اما این وضعیت همچنین می تواند نشانه مشکلات سلامتی بیشتری باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، «والری کالندر»، استاد پوست در کالج پزشکی دانشگاه هاوارد در واشنگتن دی سی، گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند ممکن است به سایر بیماری‌ها مانند دیابت، آکنه و سرطان سینه نیز مبتلا باشند.»

او در یک مقاله گفت: «با شناخت علائم ریزش مو و مراجعه به متخصص پوست در اسرع وقت، ممکن است بتوانید روند پیشرفت را محدود کنید، موهای خود را نگه دارید و به هر بیماری زمینه‌ای دیگری که ممکن است داشته باشید پی ببرید.»

بیماری آلوپسی سیکاتریسیال گریز از مرکز (CCCA) باعث ریزش مو در مرکز پوست سر می‌شود. این شایع‌ترین نوع ریزش مو است که در زنان با رنگ پوست تیره‌تر دیده می‌شود.

تشخیص زودهنگام مهم است زیرا CCCA می‌تواند با از بین بردن فولیکول‌های مو باعث ایجاد اسکار و زخم شود. هنگامی که فولیکول مو به طور کامل زخم می‌شود، رشد مجدد مشکل می‌شود و ریزش مو می‌تواند دائمی باشد.

یک متخصص پوست می‌تواند این وضعیت را تشخیص دهد و روی یک برنامه درمانی کار کند که می‌تواند شامل آنتی‌بیوتیک، داروهای استروئیدی موضعی یا تزریق کورتیکواستروئید باشد که باعث تسکین درد و رهایی از خارش می‌شود. همچنین می‌تواند از بدتر شدن جای زخم جلوگیری کند.

کالندر گفت: «سرطان سینه، کلسترول بالا، دیابت و فشار خون بالا در میان زنان سیاه پوست مبتلا به CCCA شایع است. یک متخصص پوست ممکن است بتواند اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا ریزش مو نشانه بیماری دیگری است ارائه دهد.»

ریزش موی الگوی زنانه نیز شایع است و میلیون‌ها زن را با هر رنگ پوستی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ارسال نظر